توزیع شیر خشک در داروخانه‌های منتخب خوزستان
توزیع شیر خشک در داروخانه‌های منتخب خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از واردات شیر خشک و توزیع آن در داروخانه‌های منتخب استان خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، دکتر مسعود مهدوی نیا در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: کاهش تولید شیر خشک به دلایل مختلف باعث کمبود این مکمل غذایی در سراسر کشور شد.

وی افزود: ثبت بیشترین موالید در خوزستان و همچنین رغبت به استفاده از یک محصول سبب شده این کمبود در استان در مقایسه با سایر استان‌ها بیشتر احساس شود.

دکتر مهدوی نیا ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سازمان غذا و داروی کشور، سهمیه شیر خشک به استان تعلق گرفت و مقادیری وارد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: داروخانه‌هایی برای عرضه شیر خشک نان انتخاب شده اند که به صورت مسقیم بر آن‌ها نظارت می‌شود تا کمبود این محصول و مشکل خانواده‌ها برای تهیه این مکمل غذایی رفع شود.

وی با بیان اینکه انواع شیر خشک موجود در بازار از کیفیت یکسان به دلیل تبعیت از یک فرمولاسیون مورد تائید بهداشت جهانی برخوردار هستند، گفت: بنابراین تفاوتی در آن‌ها وجود ندارد و می‌توان با خیال آسوده مصرف کرد.

مهدوی نیا اضافه کرد: در برخی مواقع که نوع شیر خشک مصرفی تغییر می‌کند، ممکن است دستگاه گوارش نوزاد واکنش دهد، اما با تکرار مصرف این مشکل رفع خواهد شد.