فزایش سهمیه اسپری‌های تنفسی در خوزستان برای پاییز
فزایش سهمیه اسپری‌های تنفسی در خوزستان برای پاییز

مدیر تهیه و توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز: اسپری‌های مورد نیاز با ضرایب سهمیه بالاتر استانی برای مواجهه با بحران‌های تنفسی در خوزستان تامین شده‌اند.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از صدا و سیما، دکتر سمیرا سعادتی‌فر با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال بروز بحران‌های تنفسی در خوزستان گفت: از دو ماه پیش جلساتی در مورد بحران‌های تنفسی پاییز و مراسم اربعین حسینی (ع) برگزار شده است. البته شرجی را هم جزو شرایط ایجادکننده بحران‌های تنفسی حساب می‌کنیم و آمادگی‌ها در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به وضعیت ذخایر دارویی به ویژه دارو‌های بیماران دچار مشکلات تنفسی در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: با اقدامات انجام شده اسپری‌های مورد نیاز با ضرایب سهمیه بالاتر استانی و با افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی ضرایب برای مواجهه با بحران‌های تنفسی در خوزستان تامین شده‌اند.

مدیر تهیه و توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دارو‌های مورد نیاز بیماران مشکلات تنفسی به ویژه برای مراکز درمانی اصلی درمان بیماران دچار مشکلات تنفسی، با ذخیره خوبی تامین می‌شود.

سعادتی‌فر گفت: ذخایر دارویی اصلی بیماران دچار مشکلات تنفسی در بیمارستان‌ها و نزدیک‌ترین داروخانه‌ها به پزشکان متخصص و فوق تخصص ریه و آسم و آلرژی قرار دارد و اولویت توزیع دارو در این مکان‌ها است.

وی با اشاره به استقبال بیشتر از برخی دارو‌های تنفسی خارجی بیان کرد: برخی اوقات بیماران به برند‌های خاصی اصرار دارند که این مساله مربوط به سیاست‌های واردات و تولیدات است و امیدواریم در این زمینه فرهنگ‌سازی شود. قطعا دارویی که در ایران مجوز تولید را می‌گیرد، کیفیت خوبی دارد و بیمار با عارضه جانبی مواجه نمی‌شود.