فروش شیر خشک در خوزستان با ارائه کد ملی
فروش شیر خشک در خوزستان با ارائه کد ملی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فروش شیر خشک به متقاضیان با ارائه کد ملی و سال تولد نوزاد خبر داد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر مسعود مهدوی نیا در گفتگو با خبر ۱۷ شبکه خوزستان درخصوص کمبود شیرخشک در استان و کار‌های انجام شده برای رفع این مشکل گفت: با افزایش سهمیه شیر خشک و ورود این محصول به بازار، کمبود این محصول از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی به تعیین داروخانه‌های منتخب برای توزیع شیر خشک در استان اشاره کرد و افزود: متقاضیان شیر خشک نان می‌توانند با ارائه کد ملی و اعلام سال تولد نوزاد نسبت به دریافت محصول اقدام کنند.

مهدوی نیا هدف از توزیع شیر خشک با شرایط یادشده را جلوگیری از خروج محصول از چرخه توزیع عنوان کرد و ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه، شیر خشک نان در استان توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به توزیع شیر خشک آبتامیل و ببلاک در روز‌های قبل اشاره و اضافه کرد: کار توزیع این محصول با نام‌های تجاری یاد شده در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه محصول بیومیل نیز به میزان کافی وجود دارد، گفت: از والدین خواهشمندیم برای پیگیری شیر خشک خاص با سامانه ۱۹۰ و یا ساعت کاری با شماره ۰۶۱۳۲۲۳۲۳۴۶ الی ۵۰، داخلی ۱۰۳۶ تماس بگیرند تا برای رفع مشکل راهنمایی شوند و باسهولت محصول مورد نظر را خریداری کنند.

به گفته مهدوی نیا؛ کیفیت همه شیر خشک‌های موجود در بازار یکسان است و درصورتیکه دستگاه گوارش شیرخوار واکنشی به این مکمل غذایی نشان نمی‌دهد، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

درحال حاضر شیر خشک با نام تجاری نان در مناطق زیتون کارمندی، کیانپارس، گلستان، نادری، سیمتری و بیمارستان ابوذر اهواز توزیع می‌شود