از انتقاد استاندار اسبق خوزستان به لاریجانی تا ثبت نام گزینه های اصلی لیست اصولگرایان اهواز
از انتقاد استاندار اسبق خوزستان به لاریجانی تا ثبت نام گزینه های اصلی لیست اصولگرایان اهواز

ششمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در حالی سپری شد که می توان گفت هنوز شور انتخاباتی در جامعه ایجاد نشده و امید به شرکت گسترده مردمی در این انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد. این شرایط گروه ها و جریانات سیاسی را نیز به محاق برده است.

عصرخوزستان: ششمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در حالی سپری شد که می توان گفت هنوز شور انتخاباتی در جامعه ایجاد نشده و امید به شرکت گسترده مردمی در این انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد. این شرایط گروه ها و جریانات سیاسی را نیز به محاق برده است.

علی رغم فضای اینچنینی، اما فرآیند ثبت نام کاندیداها در مجموعه فرمانداری ها جریان دارد و بعضا حامیان کاندیداها ضمن همراهی آنها ، در فضای مجازی تصاویر و ژست های ثبت نامی آنان را منتشر می کنند و سعی در گرم شدن تنور انتخابات به نفع داوطلب مورد حمایتشان دارند.

از سوی دیگر اظهار نظر داوطلبان مجلس دهم و انتشار مصاحبه هایشان تلنگر دیگری برای حرکت قطار انتخابات در استان است. بسته خبری پایگاه خبری عصرخوزستان را در پایان روز ششم ثبت نام کاندیداها بخوانید:

۱- حیات مقدم استاندار اسبق خوزستان که از حوزه انتخابیه ماهشهر وارد کارزار انتخاباتی شده است، در مصاحبه ای انتقادات شدیدی به لاریجانی رییس مجلس کرده و گفته است: مجلس فعلی در واقع مجلس شخص آقای لاریجانی است که با تصمیماتش آسیب جدی به کشور وارد کرد  ضعف مجلس به نظر بنده از این بیشتر نمی‌شود.

۲- به گزارش عصرخوزستان، طبق اخبار منتشر شده، جلسه شورای ائتلاف نیروی های انقلاب اسلامی شهرستان اهواز برگزار شد و یک گام تا لیست نهایی اصولگرایان در انتخابات باقی مانده است. از قرار اطلاع، با رای گیری اعضا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان اهواز، عبدالله مدملیل به عنوان رییس شورا، عباس ایاران به عنوان دبیر شورا، ولی مهدی پور به عنوان رییس کمیته روابط عمومی و تبلیغات، حجت الله زارع زاده به عنوان رییس کمیته اقشار، غلامرضا شانه سازان در سمت رییس کمیته سیاسی و انتخابات، محمد ذات عجم به عنوان رییس کمیته اعزام مبلغ و سخنران، فریدون اسداللهی به عنوان رییس کمیته فضای مجازی و رسانه، خانم حاجی پور به رییس کانون بانوان و مصطفی معلی به عنوان رییس کانون جوانان و دانشجویان: مصطفی معلی انتخاب شدند.

۳-طبق شنیده ها، از سیدکریم حسینی و سیدرضا فلاحی مقدم به عنوان دو گزینه قطعی لیست انتخاباتی ائتلاف نیروهای انقلاب در اهواز نام برده می شود. برای سومین گزینه لیست اصولگرایان نیز نام هایی همچون سراج، سیدرضا میرزاده مطرح شده که البته در شنیده های انتخاباتی ست.

۴- از میان داوطلبان شرکت‌کننده برای دوره یازدهم انتخابات مجلس، ۱۰ درصد زنان و ۹۰ درصد مردان بوده‌اند و از میان داوطلبان، حدود ۴۰ درصد را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

۵- ششمین روز از زمان آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و تعدادی از چهره‌های شاخص اصول‌گرا و پایداری در اهواز و دیگر شهرستان‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند و فعلا خبری از حضور چهره های شاخص اصلاح‌طلبان نیست. از جمله دلایل اصلی عدم حضور، انفعال شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان و نرسیدن به یک جمع بندی است.

۶- جواد الباجی و همایون یوسفی و علی ساری سه نماینده فعلی اهواز در مجلس شورای اسلامی، با حضور در فرمانداری اهواز، وارد عرصه انتخابات اسفندماه امسال شدند. هر چند انتقادات فراوانی نسبت به نمایندگان لیست امید اهواز وجود دارد اما تا زمان انتخابات باید منتظر ماند و دید که با رای مردم چه کسانی راهی بهارستان می شوند.

۷- در پنجمین روز ثبت نام کاندیداها، هوشنگ‌شیرمردی و فلاحی مقدم و‌ سید رضا فلاحی مقدم دو عضو شورای سوم اهواز نیز به رقابت های انتخاباتی اهواز پیوستند. شیرمردی و فلاحی مقدم هر کدام از روسای شورای سوم شهر اهواز بودند که در نهایت به سبب اختلافات زیاد و دلایلی دیگر، به انحلال کشیده شد. سید رضا فلاحی مقدم در حاشیه ثبت نام در گفتگو با خبرنگار عصرخوزستان، گفت: اهواز شرایط ویژه ای دارد و مشکلات متعددی گریبانگیر شهرستان اهواز شده است و تلاش می کنم امید و اعتماد را با حضور خودم به مردم برگردانم.

۸- طبق شواهد و قرائن موجود، مقتدایی استاندار سابق خوزستان وارد عرصه رقابت انتخاباتی از حوزه انتخابیه اهواز می شود. هر چند مقتدایی رغبت چندانی به ورود به انتخابات ندارد اما حلقه یاران او، چشم انتظار حضورش در انتخابات هستند. باید منتظر ماند و دید که در روز پایانی ثبت نام کاندیداها، آیا انتخابات مجلس خوزستان شاهد حضور استانداری دیگر خواهد بود یا خیر. چند روز پیش نیز حیات مقدم استاندار اسبق خوزستان از حوزه انتخابیه ماهشهر ثبت نام کرد.

۹- رئیس ستاد انتخابات در خوزستان در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار عصرخوزستان، گفت: فکر می‌کنم با توجه به روند ثبت‌نامی که روزانه دنبال می‌کنیم، تعداد داوطلبان مانند دوره قبل باشد. در دوره دهم بیش از ۶۰۰ نفر برای انتخابات شرکت کردند که با توجه به روندی که اکنون پیش می‌رود و فرصتی که باقی مانده است، فکر می‌کنم مانند دوره قبل یا بیش از آن، داوطلب داشته باشیم.