بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود
بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان وارد مدار می‌شود

نصب و راه‌اندازی بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان، در آبادان در مراحل پایانی است.

به گزارش عصر خوزستان، رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت بالای اجرای این طرح آبرسانی برای مردم آبادان، نصب و راه‌اندازی آب شیرین‌کن‌ها را نویدبخش توسعه صنعت آب خوزستان دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، پروژه احداث آب شیرین کن جدید آبادان در دستور کار شرکت آبفا خوزستان قرار گرفت.

صابر علیدادی ضمن ابراز خرسندی از اجرا و وارد مدار شدن این دستگاه در آینده‌ای نزدیک افزود: بهبود کیفیت آب آشامیدنی آبادان با توجه به اینکه این شهر در مجاورت دریا قرار دارد و مهمتر از همه تبعات ناشی از خشکسالی، یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان استان، خصوصا مجموعه شرکت آبفا خوزستان بود. از این رو با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم و وزارت نیرو، شرکت آبفا خوزستان موفق شد با جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت فعال بخش خصوصی (شرکت پانا انرژی) نسبت به راه‌اندازی تاسیسات آب شیرین کن جدید آبادان اقدام کند تا در آغاز فصل گرما تنش آبی در منطقه وجود نداشته باشد.

علیدادی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ۹۰ درصد است، گفت: اعتبار راه‌اندازی آب شیرین کن آبادان ۴۸۰ میلیارد تومان و از محل مشارکت بخش خصوصی بوده است.

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: تاسیسات آب شیرین کن در محل تصفیه‌خانه ایستگاه ۱۱ آبادان نصب شده و ظرفیت آن ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی میزان مصرف آب مشترکین آبادانی را ۱۶۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: با وارد مدار شدن این آب شیرین کن بخشی از نیاز آبی شهر آبادان با کیفیت مناسب تامین می‌شود.