اوج فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه
اوج فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی که نسبت به ورود آن از دیروز یکشنبه هشدار صادر شده روز چهارشنبه اوج می‌گیرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی به ویژه بعد از ظهرها و شب، سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: سامانه مذکور طی روز چهارشنبه ضمن فعال‌تر شدن، در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات تداوم خواهد داشت.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به ماهیت فصل بهار و همچنین بالابودن شاخص‌های ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه ای در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط وجود دارد؛ پنجشنبه از شدت بارش ها کاسته خواهد شد و فقط در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی امروز تا چهارشنبه با توجه به وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید، احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وجود دارد. در این مدت شمال خلیج فارس مواج و در

برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز و گتوند با ۳۴.۲ و دهدز با ۱۱.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۴.۲ و حداقل ۲۰.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی هشدارهای سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.