برای آمدن یا نیامدن، از مردم مایه نگذاریم
برای آمدن یا نیامدن، از مردم مایه نگذاریم

عصرخوزستان: چهاردهم آذرماه، سیدشکرخدا موسوی نماینده سابق اهواز، با انتشار بیانیه ای انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه اهواز اعلام کرد. همزمان با اعلام انصراف، هر چند در برخی محافل و شبکه های اجتماعی، عدم راهیابی به لیست ائتلاف اصولگرایان اهواز و حتی عدم تایید صلاحیت به عنوان […]

عصرخوزستان: چهاردهم آذرماه، سیدشکرخدا موسوی نماینده سابق اهواز، با انتشار بیانیه ای انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه اهواز اعلام کرد.

همزمان با اعلام انصراف، هر چند در برخی محافل و شبکه های اجتماعی، عدم راهیابی به لیست ائتلاف اصولگرایان اهواز و حتی عدم تایید صلاحیت به عنوان دلایل عمده انصراف سید شکرخدا موسوی مطرح شد اما این نماینده سابق اهواز، معیشت مردم را عامل اصلی خود برای انصراف قلمداد کرد.

 

 

وی در بیانیه انصراف خود در روز پنج شنبه چنین نوشت: «بنا به دلایل زیادی از جمله وضعیت بوجود آمده در جامعه بعد از افزایش قیمت بنزین با آن وضع اسف بار و بدون تدبیر و اینکه بنده چگونه به مردمی که بعضا گرفتار تامین نان شبشان هستند بگویم بیایید به من رای بدهید و همچنین بدلیل عوامل دیگری از جمله عدم تمکن مالی خودم و مشکلات شخصی و از طرفی ایجاد زمینه مناسب تر برای شورای ائتلاف و جبهه انقلابی اهواز در بستن لیست نهایی از بین دوستان انقلابی، ضمن عذرخواهی از همه ی طرفداران عزیزم انصراف خود را از شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه ی انتخابیه ی اهواز ، کارون ، باوی و حمیدیه اعلام می دارم.»

سیدشکرخدا موسوی دو روز بعد و در روز پایانی ثبت نام، برخلاف بیانیه انصراف و دلایل مطرح شده برای انصراف، با پــایی که یــارای جدایی از رقابت های انتخاباتی نداشت، با حضور در فرمانداری اهواز رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

وی اینبار دلایل انصراف از انصراف خود را در بیانیه دیگری منتشر کرده است و بار دیگر معیشت مردم را دلیل ورود به کارزار انتخابانی عنوان کرد. در این بیانیه آمده است: می دانم مردم هر روز سفره شان کوچکتر می شود و دغدغه ی بیکاری فرزندانشان رنج جانکاهی می گردد. لیکن رفع مشکلات و کاستی های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه، تلاشی مضاعف می طلبد. اگر جز به خاطر وجود مردم و پاسخ به خواسته و امیدشان در این فضای نا امید کننده نبود، هرگز و هرگز، تمکین نمی کردم و حضوری دوباره نمی یافتم. همان مردم محروم و مظلومی که فکر می کنند شاید خادمانی چون من، بتوانند حداقل کارهای ممکن را انجام داده و مطالبات‌ برحقشان را نمایندگی کنند.

به گزارش عصرخوزستان، چگونه می توان این دو بیانیه را در فاصله کمتر از دو روز تحلیل کرد. آیــا جز این است که وضعیت معیشت مردم دستاویزی برای وارد شدن و یا نشدن به عرصه انتخابات توسط نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی است. در این بین، بحث آمدن یا نیامدن سید شکر خدا موسوی مطرح نیست بلکه بحث بر سر اعتماد، صداقت و شفافیتی است که در میان سطور این بیانیه کم رنگ شده اند. بحث بر سر مایه گذاشتن از رنج مردم برای رسیدن به اهداف انتخاباتی و سیاست هاست در نهایت این شائبه ایجاد می شود که مردم صرفـا بهانه و دست آویزی برای یک مانور سیاسی و یا فشار انتخاباتی هستند .

مردم این استان خوب می دانند بهارستان نشینان خوزستانی در ادوار مختلف، قدمی برای توسعه و عمران این استان نه تنها بر نداشته اند، بلکه با رفتار و عملکرد خود سبب عقبگرد خوزستان نیز شده اند. بنابراین باور اینکه یک کاندیدا به خاطر دغدغه مردم از انتخابات انصراف دهد یا به خاطر دغدغه مردم ثبت نام نماید، دیگر برای همین مردم سخت است و قابل پذیرش نیست.