فقر و محرومیت مردم در کنار ۲۲ شرکت ثروتمند در ماهشهر / چرا باید در شهرک چمران یا طالقانی که بخشی از ناآرامی‌ها آنجا بود، محرومیت و فقر وجود داشته باشد؟ / همچنان اعتراض‌ مردم پابرجاست و باید به مطالبه مردم رسیدگی شود
فقر و محرومیت مردم در کنار ۲۲ شرکت ثروتمند در ماهشهر / چرا باید در شهرک چمران یا طالقانی که بخشی از ناآرامی‌ها آنجا بود، محرومیت و فقر وجود داشته باشد؟ / همچنان اعتراض‌ مردم پابرجاست و باید به مطالبه مردم رسیدگی شود

عصرخوزستان: نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: بحث ناآرامی‌های اخیر در ماهشهر خیلی دیر جمع شد و تعداد کشته‌ها آنجا زیاد بود، دلیلش چیست؟ دلیل این است که ۲۲ شرکت بزرگ و ثروتمند در شهرستان ماهشهر داشتیم اما در کنار آن هم محرومیت و فقر مردم بود. حقوق‌های آنچنانی، ثروت زیاد و فساد اداری موجود […]

عصرخوزستان: نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: بحث ناآرامی‌های اخیر در ماهشهر خیلی دیر جمع شد و تعداد کشته‌ها آنجا زیاد بود، دلیلش چیست؟ دلیل این است که ۲۲ شرکت بزرگ و ثروتمند در شهرستان ماهشهر داشتیم اما در کنار آن هم محرومیت و فقر مردم بود. حقوق‌های آنچنانی، ثروت زیاد و فساد اداری موجود را ببینید، تحمل اینها برای مردم سخت است.

 

به گزارش عصرخوزستان و به نقل از تسنیم، سیدعبدالنبی موسوی‌فرد افزود: شرکت‌های متعددی وجود دارند که میلیاردها تومان از این استان‌ها بهره‌ می‌برند، چرا باید در کنار این شهر در شهرک چمران یا طالقانی که بخشی از ناآرامی‌ها آنجا بود، محرومیت و فقر وجود داشته باشد؟ باید چاره‌ای اندیشیده شود. شرکت‌های متعددی که آنجا در کمال رفاه و امنیت و آسایش مشغول تولید هستند بدانند به همین مردمی که ولی‌نعمت مسئولان هستند باید توجه ویژه‌ای شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: شرکت ‌ها خود را کنار نکشند. احساس نکنند هیچ سهمی در رفع فقر و مشکلات کشور ندارند. اگر امنیت می‌خواهند باید توجه کنند. مردم معترض با اغتشاشگر متفاوت هستند. همین‌طور که سهم خود را مشخص کردند. مردم انقلاب کردند و انقلاب برای مردم است. هرجایی احساس کردند بناست اصل انقلاب به خطر بیفتد کنار می‌کشند ولی به این معنا نیست که ناراضی و معترض نیستند. همچنان اعتراض مردم باقی است. مسئولان نباید فراموش کنند مردم به این دلیل که دشمن سوءاستفاده می‌کند اعتراض خود را کنار گذاشتند ولی همچنان اعتراض‌شان پابرجاست و باید به مطالبه مردم رسیدگی شود.

وی افزود: نکته بعدی که باید بدان رسیدگی شود بحث اشتغال جوانان است. شریان حیاتی کشور و منابع نفتی و گازی و … از استان خوزستان است و به سایر استان‌ها تزریق می‌شود. خوزستان استانی است که به لحاظ منابع، برخوردار است ولی ما در اینجا با سوءمدیریت مواجه شدیم که باعث شد با این مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم کنیم. از بعد از انقلاب خیلی فضا برای اشتغال ایجاد شده، منتهی در چند سال اخیر قدری به تولیدی که حضرت‌آقا هر سال بر آن تاکید و اشاره می‌کنند کم‌توجهی شد.

این کارخانه‌های متعددی که بعد از انقلاب در بخش‌های صنعتی در اهواز به خاطر واردات بی‌رویه تعطیل شده، به معضل اشتغال در استان دامن زده است. مرزها را باز کردند و فضای ورود کالای قاچاق باز شده، علاوه‌بر آن ورودی قاچاق از مبادی قانونی بیش از مبادی غیرقانونی است و باید فکری برای این وضعیت شود.