از فاجعه مرگ همزمان ۴ بیمار در اهواز براحتی نگذریم
از فاجعه مرگ همزمان ۴ بیمار در اهواز براحتی نگذریم

عصرخوزستان: در دوشنبه پرباران خوزستان، مرگ همزمان چهار بیمار به دلیل قطعی برق، خبری نگران کننده و عجیب بود. عجیب از آن بابت که چگونه در بیمارستانی با این درجه اهمیت و این حجم از بیماران، ژنراتورهای برق آن خراب بوده و کسی نیز توجهی به آن نکرده است.  مرگ همزمان این چهار بیمار به […]

عصرخوزستان: در دوشنبه پرباران خوزستان، مرگ همزمان چهار بیمار به دلیل قطعی برق، خبری نگران کننده و عجیب بود. عجیب از آن بابت که چگونه در بیمارستانی با این درجه اهمیت و این حجم از بیماران، ژنراتورهای برق آن خراب بوده و کسی نیز توجهی به آن نکرده است. 

مرگ همزمان این چهار بیمار به دلیل از کار افتادن دستگاه اکسیژن در اثر نوسان برق، نگرانی های جدی در بین خانواده هایی که بیماران خود را به امید بهبودی رهسپار بیمارستان ها کرده اند ایجاد کرده و همان اندک اعتمادی که به نظام سلامت وجود داشته را از بین برده است.  

رییس بیمارستان امام خمینی اهواز نیز پس از رسانه ای شدن این خبر، بی آنکه به چرایی نبود امکانات و خرابی ژنراتورهای این بیمارستان بپردازد صرفا به بارش باران و نوسان برق اشاره کرده و گفته است که  در پی بارش‌های بی‌سابقه روز دوشنبه ( ۲۵ آذرماه) اهواز شاهد نوسانات شدید برق شهری بودیم که همزمان با این مساله در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه این بیمارستان چهار بیمار دچار مشکل شدند.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز به سخنان رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز واکنش نشان داده و گفته است که  هیچگونه اشکالی روی شبکه برق فشار متوسط و از طرف ما وجود نداشته و هر آنچه رخ داده در تجهیزات پست اختصاصی بیمارستان رخ داده است.

بی تدبیری در بارش یک باران مصائب زیادی برای شهروندان ایجاد کرده و سبب آبگرفتگی و فوران فاضلاب در زندگی مردم شده و ضرورت دارد مسئولین شهری پاسخگوی چنین وضعیتی باشند اما اینکه بر اثر سهل انگاری و بی دقتی، فاجعه مرگ همزمان چهار نفر رقم بخورد، حادثه ای نیست که مسئولین مربوطه در هر سطحی که باشند بتوانند با یک مصاحبه براحتی از کنار آن بگذرند. 

ارزش جان یک فرد در همه جوامع و فرهنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بروز چنین اتفاقات تلخی در هر کجای دنیا که باشد، به برکناری مدیران ارشد در سطح وزرا و محاکمه قضایی مسببین آن کشیده می شود.