از اعلام جرم رییس مرکز بهداشت علیه شهرداری و آبفا تا تلنگر مدیرکل مدیریت بحران/ تعارف را کنار بگذارید و متهمان اصلی بحران را برکنار کنید
از اعلام جرم رییس مرکز بهداشت علیه شهرداری و آبفا تا تلنگر مدیرکل مدیریت بحران/ تعارف را کنار بگذارید و متهمان اصلی بحران را برکنار کنید

عصر خوزستان: یک هفته پس از بارندگی دو ساعته و آبگرفتگی معابر و منازل، در هیاهوی تعریف و تمجید مسئولین از یکدیگر، سخنان دو مسئول خوزستان اندکی امید بر فضای بحران زده استان حاکم کرد.  به گزار عصرخوزستان، در بحران شش روزه آبگرفتگی و فوران فاضلاب، مسئولینی که متهمان اصلی این بحران بودند دو سیاست […]

عصر خوزستان: یک هفته پس از بارندگی دو ساعته و آبگرفتگی معابر و منازل، در هیاهوی تعریف و تمجید مسئولین از یکدیگر، سخنان دو مسئول خوزستان اندکی امید بر فضای بحران زده استان حاکم کرد. 

به گزار عصرخوزستان، در بحران شش روزه آبگرفتگی و فوران فاضلاب، مسئولینی که متهمان اصلی این بحران بودند دو سیاست تمجید از خود و مجادله با یکدیگر را در پیش گرفتند. در این مدت یا با فرافکنی، قصد داشتند از خود سلب مسئولیت کنند و یا با نشر اخبار نادرست در فضای مجازی، تعریف و تمجید از عملکرد خود را در زمانه ی درد و رنج مردم، پیشه کردند.

در این بین، رفتار دو مسئول در هیاهوی سخنان نادرست و رفتارهای عجیب این مدیران، اندکی امید به برخورد با متهمان اصلی بحران آبگرفتگی و فاضلاب را در بین مردم به وجود آورد.  

اعلام جرم علیه شهرداری و آبفا اهواز، اقدام امیدبخشی بود که امروز رییس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر آن را رسانه ای کرد. وی گفته است که علیه شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل آبگرفتگی و تهدید بهداشت عمومی، در مراجع قضایی اعلام جرم شده است. به گفته این مسئول، پیش از این نیز شبکه بهداشت در زمینه آب و فاضلاب ورود کرده و برای ۲ مدیر سابق آب و فاضلاب اهواز پرونده قضایی تشکیل داده است.

البته این اعلام جرم علیه دو متهم اصلی بحران شش روزه، زمانی امید را به جامعه بحران زده بر می گرداند که رسیدگی قضایی به آن در کمترین زمان انجام و نتیجه آن به اطلاع عموم برسد وگرنه با طولانی شدن پرسه و نامشخص بودن نتیجه، امید مردم از نتیجه بخش بودن چنین اقداماتی ناامید می شود. 

اقدام دیگری که امروز مورد توجه عموم واقع شد سخنان مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بود که انتظار می رود اینگونه سخنان، پایانی بر فضای مدح و تمجید در بین مدیران استان و فضای رسانه ای شود. 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با انتقاد از مدیرانی که سیاست مدح و تمجید را در هنگامه بحران در پیش گرفته اند، گفته است که تقدیر مدیران از یکدیگر در فضای رسانه‌ای و مجازی در این شرایط کار پسندیده‌ای نیست و باید دید در شرایطی که مردم مشکل دارند تقدیر مسئولان از یکدیگر بابت چه چیزی است.

وی بحران کنونی خوزستان را نتیجه ی عملکرد نامطلوب برخی دستگاه های از گذشته تاکنون دانسته و گفته است که مصوبات بسیاری برای پیشگیری از بحران‌ها در جلسات مختلف با حضور استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان گذارنده شده  اما برخی دستگاه‌ها آن‌ها را اجرایی نمی‌کنند.

این مسئول در نهایت چنین گفته است که اگر مدیری ضعیف است یا می داند از عهده کاری برنمی آید خودش کنار برود. البته در این رابطه باید به این نکته اشاره کرد که برخی مدیران آنچنان شیفته قدرت هستند که دو دستی به صندلی چسبیده اند و با وجود عملکرد نامطلوب، کنار نمی روند. تعارف را باید کنار گذاشت و تا اوضاع بحرانی تر از این نشده، دستور برکناری این مدیران و انتصاب مدیرانی بر مبنای شایستگی و توان، صادر شود.