ورود برخی انقلابیون به حوزه اقتصاد زمینه انحراف در انقلاب را فراهم کرد /  لزوم برداشتن فاصله میان مردم و مسئولین / خیلی ها هنوز نپذیرفته اند که دوره مدیریتشان تمام شده!
ورود برخی انقلابیون به حوزه اقتصاد زمینه انحراف در انقلاب را فراهم کرد /  لزوم برداشتن فاصله میان مردم و مسئولین / خیلی ها هنوز نپذیرفته اند که دوره مدیریتشان تمام شده!

کاندیدای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون که در همایش ” تبیین گام دوم انقلاب” در حضور مردم  اهواز سخن می گفت، با اشاره به اینکه در حال حاضر در دهه فجر و در سالگرد چهل و یکمین پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با همراهی مردم، جوانان، […]

کاندیدای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون که در همایش ” تبیین گام دوم انقلاب” در حضور مردم  اهواز سخن می گفت، با اشاره به اینکه در حال حاضر در دهه فجر و در سالگرد چهل و یکمین پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با همراهی مردم، جوانان، دانشجویان و جوانان برای دستیابی به شعارهایی چون عدالت، مبارزه با فساد و رانت خواری به پیروزی رسید و این موفقیت در شرایطی حاصل شد که تمامی قدرت های جهانی کشور ما را تحریم کرده بودند.

 

وی با ذکر یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: اتصال روح ملکوتی حضرت امام(ره) به خداوند عاملی برای همراهی، همبستگی، همدلی مردم ایران بود و بستر پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد. یکی از نکات بارز انقلاب اسلامی نقش جوانان انقلابی در پیروزی انقلاب و حضور آنان در عرصه مدیریت های کلان پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

 

نوری ممبینی با اشاره به اینکه وقوع جنگ تحمیلی ۸ ساله به ما آموخت که باید تا پای جان از استقلال کشور پاسداری و حراست کنیم، یادآور شد: در دوره های مختلفی از تاریخ جنگ های زیادی به کشور ما تحمیل شد و مردم ما در زمانی که هنوز انقلاب اسلامی نوپا بود با جنگ ۸ ساله ایران و عراق مواجه شدند. البته جنگ علی رغم مزایایی که داشت اما سبب شد ما بزرگان زیادی را از دست بدهیم، بزرگانی که اگر بودند شاید وضعیت مملکت اینگونه نمی شد.

 

وی گفت: ایران با وجود تمامی فشارهای بین المللی جنگ را به پایان رساند بدون اینکه یک وجب از خاک ایران نصیب بیگانگان شود. اما انحرف انقلاب ما از وقتی شروع شد که از شعارهای اولیه انقلاب فاصله گرفتیم. وقتی که از عدالت به دور ماندیم و تبعیض و فاصله بین مردم و مسئولین ایجاد شد.

 

نوری ممبینی در ادامه بیان کرد: جوانان اول انقلاب هنوز هم مدیریت های کشور را در دست دارند و این یکی از انتقاداتی است که در حال حاضر به عرصه مدیریتی کشور وارد است.

 

کاندیدای حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی گفت: مشکل این انقلاب از جایی آغاز شد که دست برخی انقلابیون وارد حوزه اقتصاد شد و وارد خانه های اربابی شدند و از مردم کف جامعه فاصله گرفتند. الان چهل و یک سال از انقلاب اسلامی سپری شده است و در چهل سالگی انقلاب حضرت آقا بیانیه ای صادر کردند و فرمودند انقلاب در چهل سالگی تثبیت شده است و در حال حاضر نیاز به یک حرکت رو به جلو داریم و برای ایجاد یک حرکت اقتصادی نیاز به دمیدن خون تازه در رگ های انقلاب داریم.

 

نوری ممبینی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مدیران جوان، کارگزاران جوان و اندیشمندان جوان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، معنویت و فرهنگ باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت ببرند. اما خیلی ها هنوز نپذیرفتند که دوره مدیریت آنها تمام شده است.

 

وی گفت: جوان های زیر ۴۰ سال این مملکت قریب به ۳۶ میلیون نفر هستند. بیانیه گام دوم انقلاب نیز در جوانگرایی خلاصه می شود. هر جایی که جوانان وارد شدند، تحول رو به جلو ایجاد کردند و مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در مملکت ما وجود دارد را کسانی ایجاد کردند که همیشه به بیرون از کشور تکیه کردند و از نیروی جوان داخل کشور استفاده نکردند و این امر بر خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

 

نوری ممبینی با انتقاد از وجود رانت های وارداتی در کشور گفت: متاسفانه لابی های قدرت اجازه نمی دهند که استقلال کشور در حوزه استفاده از نیروی جوان داخلی حفظ شود و این لابی ها همان کسانی هستند که کالای خارجی وارد می کنند و امکان استفاده از کالاهای داخلی را فراهم نمی کنند. چرا نباید از محصولات کشاورزی داخل کشور استفاده کرد و این درحالی است که رهبر معظم انقلاب “طهارت اقتصادی” را شرط لازم برای مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانند.