پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه در مراحل نهایی امضای قرارداد
پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه در مراحل نهایی امضای قرارداد
استاندار خوزستان گفت: پیمانکار طرح انتقال آب از کارون 3 به ایذه مشخص شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش عصر خوزستان، نشست بررسی پروژه‌ها و مشکلات ایذه روز یکشنبه به ریاست علی ‌اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست گفت: در نشست امروز مصوبات سفر به ایذه که حدود ۵۰ مورد است در حوزه‌های مختلف همچون کشاورزی، صنایع، آب و برق، تربیت بدنی، آموزش و پرورش و سایر زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات ایذه مربوط به سازمان آب و برق برای انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی است که گزارشی در این خصوص ارائه شد. روند کار در حال انجام است گرچه این پروژه باید از سال‌های گذشته انجام می‌شد.

حسینی محراب ادامه داد: جهت اجرای آن نیاز به پیمانکار قوی هست که دو  تونل در مسیر را حفر نموده و آب را از کوه‌ها عبور دهد. کار بزرگی است و هزینه سنگینی در بر دارد. خوشبختانه پیمانکار این طرح مشخص شده و مراحل نهایی امضای قرارداد آن در دستور کار قرار دارد. برای شروع پروژه نیز وزیر نیرو یا یکی از مسئولان کشور به استان خواهد آمد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و توأم با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود آماده خواهیم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: دستور کار دیگر جلسه در رابطه با بهداشت و درمان بود. کارهای خوبی در غربالری، سرطان، دیالیز، خانه‌های بهداشت و تامین پزشک متخصص و عمومی در درمانگاه‌ها صورت گرفته است و این اقدامات ادامه خواهد داشت تا مشکلات این حوزه در ایذه کاهش یابد.

استاندار خوزستان افزود: موضوع دیگر در رابطه با تربیت بدنی بود. سالها ساخت استخر، خانه کشتی و … در ایذه مطرح بوده است. گزارش اقدامات ورزش و جوانان ارائه شد. بخشی از موارد اجرا شده و بخش دیگر مناقصه آن برگزار شده است و پیمانکارها تعیین شده و کار طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش خواهد رفت. با توجه به استعدادی که ایذه در کشتی دارد امیدواریم خانه کشتی شهرستان راه اندازی شود.

حسینی محراب گفت: بحث دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت مربوط به بخش راه بود؛ دو پروژه بزرگ راه یکی اهواز به رامهرمز و دیگری ایذه به لردگان که پروژه‌های ملی هستند توسط وزارت راه در حال پیگیری است و گزارش روند اجرایی این دو پروژه تشریح شد و روند کار نسبتاً خوب پیش می‌رود.

وی افزود: برای نهضت ملی مسکن حریمی در نظر گرفته‌اند که جزو محیط زیست بود و بنا شد به صورت کارشناسی تصمیم‌گیری شود به گونه‌ای که هم طرح ساخت مسکن در شهرستان ایذه در دستور کار باشد هم از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

حسینی محراب در پایان گفت: دولت بودجه خوبی از محل سفر دوم ریاست جمهوری برای ایذه در نظر گرفته است و امیدواریم با تخصیص این بودجه‌ها بتوانیم پروژه‌های زیرساختی را اجرایی کنیم.