استقبال پرشور مردم انقلابی ایذه از رئیس‌جمهور توطئه‌های چندساله معاندین را خنثی کرد
استقبال پرشور مردم انقلابی ایذه از رئیس‌جمهور توطئه‌های چندساله معاندین را خنثی کرد

استاندار خوزستان اشتغالزایی، رونق اقتصاد، توسعه بخش کشاورزی و افزایش سرانه ورزشی را از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهور به ایذه برشمرد و گفت: استقبال پرشور مردم انقلابی و شهیدپرور این شهرستان از رئیس‌جمهور تمامی توطئه‌های چندساله معاندین نظام را خنثی کرد.

به گزارش عصر خوزستان به نقل از ایرنا ، علی اکبر حسینی محراب شنبه شب در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به سفر روز جمعه رئیس جمهور به منظور بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و اقتصادی به خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های این سفر، حضور آیت الله رئیسی در جمع مردم ایذه بود که جا دارد به جوانمردی و شرف مردم شریف ایذه درود بفرستیم چرا که استقبال پرشوری از رئیس جمهور داشتند.

وی یادآور شد: مدت‌ها بود که شهرستان ایذه مورد هدف دشمنان، ضد انقلاب و شبکه‌های معاند قرار گرفته بود و آنها تلاش می‌کردند تا نقش پررنگ مردم ایذه در دوران دفاع مقدس و انقلاب را کمرنگ جلوه داده و ایذه را مقابل نظام نشان دهند اما باید توجه داشت که همواره بسیاری از تبلیغات فضای مجازی غیر واقعی است و رشادت‌های مردم ایذه در طول تاریخ بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست.

حسینی محراب اظهار کرد: استقبال پرشور مردم ایذه از رییس جمهور تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کرد و همه جهان به صورت زنده شاهد این شور و شوق و استقبال گرم مردم ایذه بودند.

وی بیان کرد: رییس جمهور در دیدار با مردم، بزرگان و نخبگان این شهرستان موارد مهمی را مطرح کردند که موضوع اشتغال یکی از اولویت ها بود اما در ابتدا رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی زمینه ساز اشتغال جوانان است که به صورت جدی مورد توجه آیت الله رییسی قرار گرفت.

تسریع در احداث خط انتقال ۳۳ کیلومتری انتقال آب از سد کارون ۳ به ایذه با دستور رییس جمهور

استاندار خوزستان گفت: اکنون برای انتقال آب از مخزن دریاچه کارون سه به طول ۳۳ کیلومتر به ایذه اقدامات لازم صورت گرفته است و قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این طرح انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: مدت زمان تعیین شده برای اجرای این طرح ۲ سال است اما رییس جمهور بر کاهش این مدت زمان تاکید دارد؛ این طرح به ایجاد ۱۴ کیلومتر تونل نیاز دارد که انجام آن تا حدودی دشوار است اما با این وجود تلاش خواهد شد تا این طرح طبق برنامه‌ریزی اجرا شود.

تاکید آیت الله رئیسی بر احداث کارخانه فولاد ورق عریض و پتروپالایش در ایذه

حسینی محراب خاطر نشان کرد: همچنین به دستور رئیس جمهور قرار شد کارخانه فولاد ورق عریض به ظرفیت سالانه یک میلیون تن با مشارکت شرکت فولاد خوزستان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ایمیدرو و وزارت صمت در شهرستان ایذه احداث شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهرستان ایذه از نظر جغرافیایی در میان شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار دارد گفت: احداث کارخانه ورق عریض، بی‌شک ظرفیت اشتغال خوبی در این منطقه ایجاد و بخش عمده‌ای از دغدغه مردم ایذه در حوزه اشتغال نیز برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به دستور رییس جمهور پتروپالایش به ظرفیت ۵۰ هزار بشکه توسط هلدینگ خلیج فارس اجرا شود که امید است این اقدام نیز به ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در ایذه کمک شایانی کند.

توسعه واحدهای کشاورزی در ایذه با هدف افزایش تولید و اشتغالزایی

حسینی محراب عنوان کرد: همچنین پرورش ماهی خاویار، ایجاد گلخانه، احداث سالن ورزشی بانوان، تکمیل سالن کشتی و توسعه گردشگری از دیگر مواردی بود که رییس جمهور در سفر به ایذه دستور آن را صادر کرد.

وی همچنین درخصوص اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: موضوع توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای بزرگ خوزستان مانند اهواز، آبادان و خرمشهر که جزو طرح‌های ملی به شمار می رود توسط وزارت نیرو به عنوان کارفرما در دستور کار است.

به حداقل رسیدن مشکلات فاضلاب شهر اهواز در سال آینده

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بهره برداری از تصفیه‌خانه شرق اهواز و همچنین بستن مجاری فاضلاب به سمت رودخانه از نیازهای اهواز است که اکنون در منطقه ملی راه در سه نقطه ورودی فاضلاب بسته شده و ظرف مدت کوتاهی نیز این اقدام در سه نقطه دیگر مسدود خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون لوله گذاری ۲۴ کیلومتر از فاضلاب شهر اهواز انجام شده و امید است با وصل شدن این شبکه و فعالیت تصفیه‌خانه برای آب مورد نیاز فضای سبز و کارخانه فولاد، در سال آینده مشکلات فاضلاب شهر اهواز به حداقل برسد.

حسینی محراب همچنین به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه مسکن گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تعداد ۵۴ هزار قطعه زمین را شناسایی کرده که در طول سال آینده این زمین ها در قالب طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری تقدیم متقاضیان واجد شرایط خواهند شد.

وی عنوان کرد: به اکثر متقاضیان نهضت ملی مسکن که واریزی داشتند، زمین واگذار خواهد شد و در طول چهار سال نیز بخش دیگری از ۲۸۴ هزار قطعه مورد هدف این طرح ها به واجدین شرایط واگذار می شود.

تاثیرات طرح زراعت چوب در رشد اقتصادی، اشتغالزایی

محراب خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در سفر خود به خوزستان از طرح‌های مختلفی بازدید کرد که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، کارخانه پاک چوب بود که شامل یک مزرعه ۲۹۰ هزار هکتاری کاشت درخت اکالیپتوس است. این کارخانه در تولید صنایع چوب کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد این مزرعه حدود چهار سال زمان برد اما خوشبختانه اکنون به بار نشسته است گفت: احداث کارخانه پاک چوب از سال ۱۴۰۰ آغاز و در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید که به صورت رسمی به دست رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

استاندار خوزستان میزان اشتغالزایی این کارخانه برای اهالی شوش و کرخه را یک هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری، سالانه حدود ۴۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت تولید ام دی اف دارد.

استقبال پرشور مردم انقلابی ایذه از رئیس‌جمهور توطئه‌های چندساله معاندین را خنثی کرد

وی بیان کرد: این کارخانه بخشی از زنجیره تولید چوب به شمار می‌رود و به دستور رئیس جمهور شهرک مبلمان و لوازم اداری اسانس گیری و کارخانه‌های دیگری که مرتبط با صنعت چوب است به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی محراب گفت: این کارخانه می‌تواند در بخش تولید و اشتغال و بی‌نیاز کردن کشور ما از واردات ام دی اف و کاغذ نقش موثری ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در سفری که رئیس جمهور به خوزستان داشت طرحی تحت عنوان زراعت چوب آماده شد که پس از دستور رییس جمهور و مجوز هیات دولت، ۲۹۰ هزار هکتار زمین در طول چهار سال برای استان برنامه ریزی شد تا اینکه سالانه ۷۵ هزار هکتار زمین از کانون‌های ریزگرد زیر کشت چوب برود.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۵۶ میلیون اصله نهال در مخازن نهالستان های سراسر استان داریم که از همه اقشار مختلف نیز برای تحقق طرح زراعت چوب کمک گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار حدود یک هزار تا یک هزار و ۶۰۰ اصله اکالیپتوس کاشته می شود افزود: اگر این طرح در چهار سال به خوبی اجرا شود می‌توانیم دمای هوای استان را بین چهار تا پنج درجه خنک‌تر کنیم.

حسینی محراب کسب و کارهای مرتبط با صنعت چوب را دارای بازار کار مطلوبی دانست و ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی در این حوزه سودآوری بالایی دارد و با توجه به بررسی‌های انجام شده، درآمد حاصل از اجرای طرح زراعت چوب در هر سال بین ۵۰۰ میلیون تا حدود چهار میلیارد تومان است.

وی هدف گذاری این طرح را در دو بخش خرد و کلان برشمرد و گفت: برای شرکت های بزرگی مانند نیشکر که می‌توانند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند، زمین‌هایی با مساحت پنج تا ۱۰ هکتار در نظر گرفته می‌شود.

استاندار خوزستان همچنین در ادامه به اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان اشاره کرد و گفت: این طرح مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۵ به خوزستان است که تاکنون برای ۳۰۰ هزار هکتار آن زهکشی ها انجام و کانال‌های درجه یک و ۲ توسط وزارت نیرو و کانال‌های سه و چهار توسط وزارت جهاد کشاورزی ساخته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۰ هزار هکتار دیگر باقی مانده است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ از حق‌السهم دولت در نیشکر خوزستان برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده و اکنون درخواست داریم که در این روزهای باقی مانده از سال توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد اختصاص منابع پیش بینی شده برای استان محقق شود.

حسینی محراب عنوان کرد: اگر بتوانیم برای ۲۵۰ هزار هکتار باقیمانده نیز زهکشی و کانال‌های مربوطه را اجرا کنیم، همانگونه که در سال گذشته در تولید گندم استان خوزستان مقام اول کشور شد، می‌توانیم در سال آینده نیز با بهینه‌سازی آب و زمین در فصل زراعی، شاهد بهره‌برداری مضاعفی در بخش کشاورزی استان باشیم.

وی اظهار کرد: طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری در سطح خوزستان تقسیم شده اما در منطقه جنوب سهم بیشتری داشته است اما با برنامه‌ریزی مجلس، شمال استان و مناطقی از جنوب که کمتر دیده شده بودند نیز از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در کاهش هزینه طرح آبیاری زیرسطحی

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به طرح های افتتاح شده توسط رییس جمهور اشاره کرد و گفت: ۱۵۰ هکتار آبیاری زیر سطحی یکی دیگر از طرح‌هایی بود که با حضور آیت الله رئیسی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: طرح آبیاری زیر سطحی مدرن‌ترین نوع آبیاری جهان است و امید می‌رود که بتوانیم این فناوری روز کشاورزی را برای تولید محصولات کشاورزی استان الگویی مناسب قرار دهیم.

استقبال پرشور مردم انقلابی ایذه از رئیس‌جمهور توطئه‌های چندساله معاندین را خنثی کرد

حسینی محراب به بارش‌های کم در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اگر آبیاری زیر سطحی را در وسعت زیادی توسعه دهیم، یک سوم آب بخش کشاورزی کشور ذخیره می شود.

وی ادامه داد: اگرچه این نوع آبیاری در گذشته هزینه‌های بالایی داشت اما با توجه به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان، هزینه‌های این طرح به حداقل رسیده و امید می‌رود روز به روز شاهد کاهش قیمت و افزایش استفاده از این طرح توسط کشاورزان باشیم.

استقبال پرشور مردم انقلابی ایذه از رئیس‌جمهور توطئه‌های چندساله معاندین را خنثی کرد

به گزارش ایرنا، هشتمین سفر رییس جمهور به خوزستان با بهره‌برداری از چندین پروژه مهم و بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی ثمرات و نتایج ملموسی برای استان در برداشت.

آیت الله رییسی روز جمعه به همراه وزاری نفت، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی و رییس دفتر رییس جمهور به خوزستان سفر کرده بود.

بهره برداری رسمی از پروژه بزرگ میادین نفتی در غرب کارون، حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده و افتتاح رسمی شرکت تولیدی «نوین چوب تخت فشرده خاورمیانه»، بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز از برنامه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان بود.