آبادان – عصر خوزستان – سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: هفت هزار و ۷۰۰دوز واکسن کرونا پس از اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ بر اساس ابلاغیه‌های وزارتی در آبادان تزریق شد. به گزارش عصر خوزستان از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان توفیق عنافچه یکشنبه از پوشش بیش از ۹۸درصدی  واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار در مرحله […]

هفت هزار و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا در آبادان تزریق شد

آبادان – عصر خوزستان – سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: هفت هزار و ۷۰۰دوز واکسن کرونا پس از اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ بر اساس ابلاغیه‌های وزارتی در آبادان تزریق شد.

به گزارش عصر خوزستان از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان توفیق عنافچه یکشنبه از پوشش بیش از ۹۸درصدی  واکسیناسیون گروه‌های اولویت‌دار در مرحله اول  در آبادان  خبر داد واظهار داشت: از اسفند سال گذشته با شروع واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در فاز اول شامل کارکنان اولویت‌دار کادر درمان، پرسنل عملیاتی اورژانس، کارکنان مستقیم تغسیل متوفیان کووید ۱۹ و سایر موارد ابلاغی از وزارت بهداشت تاکنون در دو مرحله   تزریق انجام و پوشش مرحله دوم نیز ۹۵ درصد است.

وی با اعلام تزریق ۵۳۰ دوز واکسن به بیماران خاص افزود: کار تزریق واکسن در همه روزهای هفته اعم از تعطیل و غیر تعطیل در ۲شیفت کاری پیوسته از ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ انجام می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: تزریق واکسن به گروه  ۸۰ سال و بالاتر در ۲ هفته گذشته انجام شده و در هفته جاری گروه ۷۵ سال و بالاتر این خدمات را دریافت خواهند کرد.

وی از همشهریان خواست طبق زمان‌بندی که طی تماس تلفنی از طریق مراکز جامع سلامت  به آنها اعلام می‌شود  به مراکز مربوطه مراجعه نموده و از مراجعه بدون نوبت قبلی بپرهیز کنند.

۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان از جمله آبادان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.