اولین جلسه کمیته آب خام سازمان در سال 1400 برگزار شد
 
  اولین جلسه کمیته آب خام سازمان در سال 1400 برگزار شد

عصر خوزستان: به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز، ظهر روز گذشته اولین جلسه کمیته آب خام سازمان پارکها با حضور مدیر عامل، معاونین و کارشناسان این حوزه در سالن جلسات مدیریت این مجموعه برگزار شد. سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این […]

عصر خوزستان:

به گزارش اداره ارتباطات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز، ظهر روز گذشته اولین جلسه کمیته آب خام سازمان پارکها با حضور مدیر عامل، معاونین و کارشناسان این حوزه در سالن جلسات مدیریت این مجموعه برگزار شد.

سید رشید شجاعی نژاد مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این زمینه توضیح داد: دستور العمل واضحی که در آن به حفظ و نگهداری آبنماها، ایستگاه های آب خام و آب سطحی اشاره شده باشد، متاسفانه وجود ندارد و هر چه سریعتر نسبت به این موضوع باید اقداماتی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم دستور العمل حفظ و نگهداری از آبنماها، ایستگاه های آب خام و آب سطحی، اظهار کرد: بر اساس شناسنامه فضای سبز آمار کلیه آبنماها و ایستگاه های آب خام با مشخصات دقیق پمپ ها و تاسیسات تهیه و همچنین اطلاعات مربوط به ایستگاه های پمپاژ آب های سطحی از مدیر طرح آب های سطحی سازمان بصورت جداگانه اخذ و بر اساس مشخصات پمپ ها برآورد تعمیرات و بهسازی برای هر کدام از مناطق بصور جداگانه تهیه شود و برای تأیید و صدور تأمین اعتبار و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار در سطح مناطق اقدام گردد.
سید رشید شجاعی ضمن ابراز اینکه دستور العمل استانداری در این خصوص وجود ندارد، افزود: با توجه به لزوم نگهداری آبنماها، ایستگاه های پمپاژ آب خام و آب های سطحی فرآیند دستور العمل استانداردی با تشریح خدمات لازم تهیه و به مناطق هشتگانه ابلاغ گردد.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه لحاظ نمودن سقف ردیف های بودجه جهت انعقاد قرارداد ضروری است و از این موضوع نیز نباید غافل شد، یادآور شد: متاسفانه سالانه بسیاری از آبنماها و ایستگاه های پمپاژ آب خام و آب های سطحی بدلیل نداشتن پیمانکار تخصصی و عدم حفظ و نگهداری مناسب از مدار خارج و غیر قابل استفاده می شوند.