تعطیلی آرامستان‌های اهواز در ایام عید فطر
تعطیلی آرامستان‌های اهواز در ایام عید فطر

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: هر چند روند ابتلا در اهواز در یک هفته اخیر سیر نزولی پیدا کرده است اما اگر قرار باشد بازارها شلوغ و دید و بازدیدهای عید فطر برقرار باشند، قطعا بعد از عید فطر روند ابتلا افزایشی خواهد شد. امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خریدها و […]


دبیر شورای سلامت اهواز گفت: هر چند روند ابتلا در اهواز در یک هفته اخیر سیر نزولی پیدا کرده است اما اگر قرار باشد بازارها شلوغ و دید و بازدیدهای عید فطر برقرار باشند، قطعا بعد از عید فطر روند ابتلا افزایشی خواهد شد.

امراله مردانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خریدها و دید و بازدیدهای ایام عید فطر اظهار کرد: در حال حاضر مشاغل گروه ۱ و ٢ می‌توانند فعالیت کنند و تعداد واحدهای صنفی فعال بیشتر شده است اما طبق دستورالعمل، به مشاغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند هشدار داده می‌شود و در نهایت پلمب و به دادگاه معرفی می‌شوند.
وی افزود: هر چند روند ابتلا در اهواز در یک هفته اخیر سیر نزولی پیدا کرده است اما اگر قرار باشد بازارها شلوغ و دید و بازدیدهای عید فطر برقرار باشند، قطعا بعد از عید فطر روند ابتلا افزایشی خواهد شد.
دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در همه مناطق مرتبا با شیوخ و بزرگان طوایف، جلسات و نشست‌هایی برگزار شده است تا از مردم بخواهند از دید بازدید خودداری کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به رسم و رسوماتی که وجود دارد، در ایام عید مردم به آرامستان‌ها می‌روند که در این زمینه با مدیر عامل آرامستان‌ها هماهنگی‌هایی انجام شده تا این اماکن تعطیل باشند.
مردانی افزود: به جایی رسیده‌ایم که صفر تا صد کار، در دست مردم است و تنها مردم هستند که تعیین‌کننده روند ابتلا به بیماری هستند که آیا این روند کاهشی باشد یا افزایشی و تنها خود مردم می‌توانند به ما کمک کند.
وی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا مربوط به نشست‌های خانوادگی و دورهمی‌ها است و زمانی که دید و بازدیدها و دورهمی‌ها نباشد، عملا زنجیره کرونا قطع می‌شود.
دبیر شورای سلامت اهواز افزود: اکنون شهرهای قرمز استان خوزستان به سه شهر کاهش پیدا کرده است و این کاهش، با همکاری مردم اتفاق افتاده اما این روند، شکننده است و اگر قرار باشد دید و بازدیدهای عید فطر انجام شوند، هر لحظه ممکن است شهرهای قرمز نیز افزایش یابند.
انتهای پیام