عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و شهید چمران اهواز روز جمعه به مناسبت خلع ید مالک شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و آزادسازی آن در محوطه این شرکت حاضر شدند و این پیروزی را به کارگران تبریک گفتند. به گزارش ایرنا مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران […]

عصر خوزستان:

دانشجویان خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت تپه را به فال نیک گرفتند

دزفول – ایرنا – جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر و شهید چمران اهواز روز جمعه به مناسبت خلع ید مالک شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و آزادسازی آن در محوطه این شرکت حاضر شدند و این پیروزی را به کارگران تبریک گفتند.

به گزارش ایرنا مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در جمع دانشجویان و کارگران هفت تپه گفت: کارگران هفت تپه با معاندان همکاری نداشتند و بدون شکستن حتی یک شیشه مطالبات به حق خود را پیگیری کردند و به خواسته خود رسیدند.

محسن نراقی خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت تپه را حاصل کار کارگران دانست و افزود: برخی از حامیان مالک خلع شده هفت تپه این اواخر عنوان کردند خلع ید لغو شده که کذب محض است؛ انتظار می‌رود هرچه سریعتر اسدبیگی و عوامل آن از شرکت بیرون روند چراکه ماندن آنها هیچ سودی ندارد.

وی خواستار محاکمه کارفرمای هفت تپه بعد از خلع ید شد و ادامه داد: جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر از کش و قوس‌های سیاسی فاصله گرفته و به وظیفه اصلی خود یعنی صدای مردم و مستضعفان پرداخته است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بیان کرد: طی ۲ سال اخیر که تشکل‌های دانشجویی مساله هفت تپه را پیگیری می‌کردند برخی افراد مقابل آنها سنگ اندازی کردند و همواره با یک سری برخوردها نمی‌خواستند این مساله به نتیجه برسد.

وی افزود: مطالبه گری کارگران خلاف امنیت ملی نیست بلکه خصوصی سازی غلط و خرج اعتبار یک مسوول برای یک انسان فاسد اقدام علیه امنیت ملی است.

مشکل اصلی هفت تپه خصوصی سازی غلط بود

نراقی گفت: دانشجویان در چهار سال اخیر چند بار به منظور همراهی کارگران هفت تپه به شرکت آمدند و در تهران مطالبات را از طریق تجمع و نامه نگاری با رئیس قوه قضاییه پیگیری کردند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلفی در خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت تپه نقش داشتند ولی به نتیجه رسیدن این مساله یعنی خلع ید کارفرما، حاصل کار کارگران هفت تپه بوده است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درخصوص اصل خصوصی سازی نیز گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر خصوصی سازی درست انجام شود اتفاق بدی نخواهد افتاد؛ مشکل اصلی هفت تپه خصوصی سازی غلط بود.

وی افزود: برخی افراد برای منافع شخصی خود با لابی گری در روند خصوصی سازی، این واحدهای صنعتی را به افراد فاسد واگذار کردند.

مالکیت کارگر بر هفت تپه مطالبه بعدی کارگران است

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان نیز در گردهمایی کارگران و دانشجویان گفت: کارگران هفت تپه با زحمت و عرق خود آرمان انقلاب اسلامی را حراست و حفاظت کردند که جا دارد خلع ید کارفرمای این شرکت را به آنها تبریک بگوییم.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ریسمان سنج افزود: انقلاب اسلامی همواره رفع اختلاف طبقانی را فریاد زده و تاکید کرده است کسانی که مجبور به بیگاری برای دیگران بودند، باید بالا روند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان بود، ادامه داد: کارگران شرکت هفت تپه با مقاومت خود در برابر ظلم موکب زدند که باید از آنها درس گرفت.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان اظهارداشت: کارگران بیش از چهار سال در برابر کارفرما مقاومت کردند و در حالیکه خواسته آنها در سال ۹۷ پرداخت حقوق بود خداوند به آنها خلع ید داد.

وی افزود:  اکنون مطالبه کارگران این است که در کنار واگذاری هفت تپه به دولت، حاکمیت کارگر و خویش فرمایی او در اداره شرکت است.

دانشجویان تا آخر راه همراه کارگران هفت تپه خواهند بود

محمدجواد دارا دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز هدف از حضور دانشجویان در شرکت هفت تپه را تبریک خلع ید کارفرمای هفت تپه به کارگران این شرکت عنوان و بیان کرد: با هوشیاری کارگران این شرکت کارفرمای فاسد آن خلع ید شد.

وی با بیان اینکه کار اصلی را کارگران هفت تپه کردند، افزود: ۲۴ هزار هکتار فقط مساحت شرکت هفت تپه است ولی این شرکت بزرگ به فردی واگذار شد که با این فضاحت تولید شرکت را خواباند، کارگران را بیکار کرد و حقوق آنها را نداد.

دارا با بیان اینکه دانشجویان تا آخر راه همراه کارگران هفت تپه خواهند بود، بیان کرد: امید است مشکلات شرکت از جمله مشکل آب هرچه سریعتر برطرف شوند.

مشکل آب و نبود مدیریت بر بخش‌های کارخانه باید رفع شوند

مسلم چشمه خارو، فعال کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز در این گرهمایی مطالبه اصلی کارگران را بازگشت به کار کارگران اخراجی و سپس اخراج کامل کارفرمای فاسد عنوان و بیان کرد: کارگران اخراجی چند سال است بیکار شده‌اند و وضعیت خوبی ندارند.

وی مشکل تامین آب و و نبود مدیریت بر بخش‌های مختلف کارخانه را از مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دانست که هرچه سریعتر باید برطرف شوند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.  این شرکت از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از این تاریخ به بعد بارها شاهد اعتراضات کارگری بود.

این شرکت چندی پیش بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان باکمک قوه قضاییه ومجریه به دولت بازگشت.

منبع: ایرنا