این دستگاه نجات‌بخش را برای بیماران در قرنطینه تهیه کنید
این دستگاه نجات‌بخش را برای بیماران در قرنطینه تهیه کنید

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر بر لزوم اندازه‌گیری مرتب و مکرر میزان اکسیژن خون بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی تاکید کرد. دکتر نوذر کلانترفرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل اظهار کرد: بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و نیازی به بستری […]


معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر بر لزوم اندازه‌گیری مرتب و مکرر میزان اکسیژن خون بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی تاکید کرد.

دکتر نوذر کلانترفرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل اظهار کرد: بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و نیازی به بستری ندارند باید روزانه به صورت مکرر میزان اکسیژن خون خود را اندازه‌گیری کنند تا در صورت کاهش میزان اکسیژن خون، سریع به بیمارستان مراجعه کنند.
وی افزود: کاهش اکسیژن خون به گونه‌ای است که در ابتدا علائمی ندارد و تنها با اندازه‌گیری مشخص می‌شود. گاه بیماران با اکسیژن خون پایین به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این مساله نشانه مراجعه دیرهنگام است.
کلانترفرد بیان کرد: مراجعه دیرهنگام به بیمارستان درمان را سخت می‌کند در نتیجه منجر به افزایش موارد مرگ و میر می‌شود.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: بیماران مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی هستند می‌توانند دستگاه پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن‌سنج خون که قیمت مناسبی دارد را خریداری و اکسیژن خون خود را مرتب اندازه‌گیری کنند و در صورتی اکسیژن خون آن‌ها از ۹۴ درصد کمتر شده باشد باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا کارشان به ICU کشیده نشود.
انتهای پیام