عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – مدیرعامل شرکت پارس طبیعت سلولز با اشاره به افزایش تولید در این شرکت گفت: تولید سالانه ۶۰۰ میلیون قطعه انواع ظروف یکبار مصرف سلولزی قابل تجزیه در طبیعت در این شرکت هدفگذاری شده است. قاسم فدایی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا ظرفیت تولید سالانه این شرکت را ۱۲ […]

عصر خوزستان:

تولید ظروف سلولزی در شوش افزایش یافت

دزفول – ایرنا – مدیرعامل شرکت پارس طبیعت سلولز با اشاره به افزایش تولید در این شرکت گفت: تولید سالانه ۶۰۰ میلیون قطعه انواع ظروف یکبار مصرف سلولزی قابل تجزیه در طبیعت در این شرکت هدفگذاری شده است.

قاسم فدایی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا ظرفیت تولید سالانه این شرکت را ۱۲ هزار تن انواع ظروف یکبار مصرف از مواد سلولزی عنوان کرد و افزود: ظروف یکبار مصرف تولیدی این شرکت ظرف مدت کمتر از ۱۰۰ روز در طبیعت به کمپوست تبدیل می شوند.

وی اظهار داشت:ظروف و محصولات تولید شده در این شرکت به طور کامل در طبیعت تجزبه می‌شوند و مانند پلاستیک آلودگی ندارند.

فدایی با بیان اینکه ۲۵ درصد نیاز ظروف یکبار مصرف سازگار با محیط زیست کشور در این شرکت قابل تولید است گفت:چهار خط تولید در نخستین و بزرگترین تولیدکننده ظروف یکبار مصرف سلولزی ایران فعال شده که هر کدام از این خطوط ۱۰ تن ظروف سلولزی در شبانه روز تولید می‌کنند.

مدیر کارخانه پارس سلولز طبیعت نیز گفت: محصولات  این شرکت مستقیم از خمیر باگاس یا تفاله نیشکر که قابل تجزبه در طبیعت هستند تولید می شوند.
علیرضا معتمدی تولیدات این شرکت را ۲۲ نوع ظرف یکبار مصرف و ظرف بسته بندی سازگار با طبیعت عنوان کرد و گفت: ظرفیت اشتغال این شرکت ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم است ضمن اینکه ۶۰ نفر از نیروی شاغل در این شرکت بانوان بومی منطقه می باشند.
 شرکت پارس طبیعت سلولز اولین واحد تولید ‌ظروف یکبار مصرف از مواد سلولزی از باگاس نیشکر است که بهمن ماه سال گذشته با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در هفت تپه به بهره برداری رسید.

سالانه سه میلیارد قطعه مواد پلاستیکی یکبار مصرف در کشور تولید می شود.

منبع: ایرنا