عصر خوزستان: تصویر آرشیوی استاهواز- ایرنا- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به قرارداد پیش فروش ۵۰۰ هزار تن محصولات صادراتی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: صادرات محصولات تولیدی این مجتمع صنعتی از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا اکبر افتخاری پنجشنبه در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح های تدبیر و امید برای […]

عصر خوزستان:

۵۰۰ هزار تن از محصولات پتروشیمی مسجدسلیمان پیش فروش صادراتی شد

تصویر آرشیوی است
اهواز- ایرنا- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به قرارداد پیش فروش ۵۰۰ هزار تن محصولات صادراتی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: صادرات محصولات تولیدی این مجتمع صنعتی از ۲ هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا اکبر افتخاری پنجشنبه در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح های تدبیر و امید برای جهش تولید و آیین افتتاح پتروشیمی مسجدسلیمان که از طریق ویدئو کنفراس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای تکمیل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان را ۸۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: بهره برداری از این طرح سالانه ۲۶۸ میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد.

وی یادآورشد: صادرات محور بودن محصولات این پروژه علاوه بر منافع اقتصادی برای کشور به تقویت صندوق های بازنشستگی نیز کمک شایانی خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تعهدات این صندوق (به جامعه بازنشسته کشور) را بلند مدت بیان کرد و گفت: بر همین اساس انجام فعالیت های اقتصادی و توسعه آنها توسط این صندوق برای عمل به تعهدات تعیین شده، ضروری است.

وی یادآورشد: صندوق بازنشستگی با حرکت در مسیر توسعه اقتصادی، با اجرای طرح هایی مانند پتروشیمی مسجدسلیمان به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

کمک به محرومیت زدایی مسجدسلیمان

افتخاری با بیان اینکه پروژه مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در یکی از محروم ترین مناطق استان خوزستان احداث شده است گفت: بعد از اکتشاف نفت در مسجدسلیمان در طول ۱۰۰ سال اخیر تاکنون پروژه ای در مقیاس بزرگ در این منطقه راه اندازی نشده بود. احداث این مجتمع پتروشیمی در منطقه نفتی مسجدسلیمان اقدامی مهم و با اهمیت محسوب می شود که می تواند به رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: این طرح در طول مراحل ساخت برای چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد و همزمان با بهره برداری از آن تعداد یک هزار ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار شدند.

افتخاری با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۷۶ هزار تن اروه در پتروشیمی مسجدسلیمان تولید می شود گفت: در حال حاضر تولید این محصول عملیاتی شده است.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان و ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

واحد آمونیاک این مجتمع لیسانس کازاله سوئیس و واحد اوره و دانه‌بندی نیز لیسانس تویو ژاپن را دارد؛ همچنین پیمانکار اصلی شرکت مهندسی ووهان چین، مشاور مدیریت پروژه شرکت مهندسی پرآور، نماینده صاحبان لیسانس شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی است.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

منبع: ایرنا