رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبر داد: ساماندهی مشاغل غیر رسمی در راستای اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها
 
  رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبر داد: ساماندهی مشاغل غیر رسمی در راستای اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها

عصر خوزستان:      جلسه ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و فروشندگان دام زنده با حضور بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری ، حلاج قائم مقام معاون خدمات شهری، بهنام علیزاده رییس اداره پیشگیری از تخلفات شهری و معاونین سازمان ساماندهی مشاغل شهری در محل سازمان ساماندهی مشاغل شهری برگزار شد. بابک ربیعی با اشاره […]

عصر خوزستان:

     جلسه ساماندهی دستفروشان، وانت بارها و فروشندگان دام زنده با حضور بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری ، حلاج قائم مقام معاون خدمات شهری، بهنام علیزاده رییس اداره پیشگیری از تخلفات شهری و معاونین سازمان ساماندهی مشاغل شهری در محل سازمان ساماندهی مشاغل شهری برگزار شد.

بابک ربیعی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف هم فکری به منظور ساماندهی دستفروشان و وانت بارها برگزار شده است گفت: پدیده دستفروشی به عنوان یک واقعیت باعث مشکلات زیادی در فضای شهری می شوند از جمله ایجاد سد معبر و آلودگی های صوتی و بصری در شهر است که علاوه بر ایجاد سد معبر و بی نظمی در تردد ،سبب بروز برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و روانی می شود .

وی گفت: ساماندهی مشاغل غیر رسمی به ویژه وانت بارها در جهت احقاق حقوق شهروندان و در راستای اجرای مقررات مربوط به سد معبر در ماده 55 قانون شهرداری هاست .

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت: تجربه دنیا نشان می دهد که رویکرد حذفی و سلبی چاره معضل نیست در این راستا احداث بازارچه های ثابت در محلات ،هفته بازارها،  شب بازارها از از جمله راهکارهایی است که می توان به آن اشاره کرد  .

ربیعی در ادامه بیان کرد: برای کاهش معضل سد معبر به ویژه دستفروشان و وانت بارها مشارکت مردم بسیار اهمیت دارد.امروزه داشتن محیطی آرام، امن و دارای مردمانی وظیفه شناس و قانونمند به آرزوی دیرینه و دغدغه خاطر همه مردم تبدیل شده است و قطعاً تحقق این مهم بدون مشارکت همراهی و همکاری همگانی، امری محال و غیرممکن است.

وی در پایان گفت: امید است همه ما با فرهنگ سازی، اخلاق مداری، قانون پذیری و رعایت حقوق عمومی و خصوصی شهروندی خوب برای شهرمان باشیم.

 

 

نویسنده خبر: ب. کریمی