رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبر داد: ممنوعیت فروش دخانیات در کیوسک های مطبوعاتی
 
  رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری خبر داد: ممنوعیت فروش دخانیات در کیوسک های مطبوعاتی

عصر خوزستان: رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری : ممنوعیت فروش دخانیات در کیوسک های مطبوعاتی به گزارش اداره ارتباطات سازمان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با هدف صیانت از حقوق شهروندان ،شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع و در پاسخ به شکایات و انتقادات ،سازمان اقدام به کد گذاری کلیه کیوسک های […]

عصر خوزستان:

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری :

ممنوعیت فروش دخانیات در کیوسک های مطبوعاتی

به گزارش اداره ارتباطات سازمان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی با هدف صیانت از حقوق شهروندان ،شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع و در پاسخ به شکایات و انتقادات ،سازمان اقدام به کد گذاری کلیه کیوسک های تحت نظارت سازمان کرده است .

بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت : اگر تخلفاتی از بهره بردار کیوسک ها و نوع برخورد آنها توسط شهروندان دیده شود از طریق کدی که بر روی کیوسک ها نصب شده می توانند نظرات خود را در ارتباط با بهره بردار کیوسک از طریق سامانه 137 و یا سامانه پیامکی سازمان  5000240660 اعلام و یا با شماره  32260681 تماس حاصل نمایند .

بابک ربیعی در ادامه گفت : شکایات اعلام شده اگر مربوط به حوزه شهرداری باشد توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری رسیدگی خواهد شد و اگر لازم باشد موضوع به اتحادیه منتقل می شود تا به شکایت رسیدگی و پاسخ شهروندان داده شود.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در ادامه بیان کرد  : برخی از کیوسک ها تخلفاتی همچون سدمعبر، توسعه فضاها یا ایجاد تغییرات در کیوسک ها را مرتکب شده اند که در صورت عدم تمکین بهره بردارمجبور به جمع آوری کیوسک خواهیم شد.

بابک ربیعی در خصوص فروش مواد دخانی در کیوسک ها گفت: ممنوعیت فروش دخانیات در قراردادهای سازمان با بهره برداران کیوسک ها آورده شده است  .فروش دخانیات  و مواد غذایی  در کیوسک‌های مطبوعاتی معضلی است که متاسفانه به مرور زمان و به واسطه کسب درآمد بیشتر ایجاد شده است و امروز متاسفانه در این فضاها اقلام بسیاری به جز مطبوعات در حال عرضه است بابک ربیعی اجرايي شدن اين موضوع را منوط به نهايي شدن اقدامات لازم در حوزه‌هاي مرتبط با اين امرعنوان كرد و گفت: صد درصد فرايند اين موضوع در دست ما نيست ولي به شدت پيگيريم كه ممنوعيت عرضه مواد دخاني در كيوسك‌هاي مطبوعاتی عملياتي شود.

بابک ربیعی در ادامه گفت : در ماده 7 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که در سال 1385 به تصویب رسید، مقرر شد که فروش محصولات دخانی، از طریق پروانه هایی که توسط وزارت بازرگانی براساس دستورالعمل مصوب ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات صادر میشود، ساماندهی گردد. بر اساس این قانون، توزیع فرآورده های دخانی از سوی اشخاص فاقد پروانه فروش ممنوع است .

لذا امیدواریم در آینده نه چندان دور، شاهد این باشیم که کیوسک‌های سطح شهر به وظیفه اصلی خود یعنی عرضه مطبوعات کشور بپردازند.

 

 

نویسنده خبر: ب. کریمی