آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر
آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر امروز (۱۱ خردادماه) با حضور استاندار خوزستان آغاز شد. به گزارش ایسنا، این پروژه شامل سه فاز است که فاز نخست آن از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری خوزستان، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند احداث خواهد […]


عملیات اجرایی احداث باند دوم محور اهواز – خرمشهر امروز (۱۱ خردادماه) با حضور استاندار خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این پروژه شامل سه فاز است که فاز نخست آن از کیلومتر ۸۰ تا ۱۰۰ با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان و با مشارکت استانداری خوزستان، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند احداث خواهد شد.
اعتبار مجموع سه فاز این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست آن در مدت ۳۰ ماه آینده تکمیل شود.
رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در حاشیه آغاز عملیات این پروژه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و مطالعات انجام‌شده امروز با حضور استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه در خوزستان پروژه احداث باند دوم جاده خرمشهر – اهواز آغاز شد.
وی افزود: استاندار خوزستان برای تامین منابع اجرایی این طرح دغدغه‌های بحقی دارد؛ با برنامه‌ریزی‌هایی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد، تلاش خواهیم کرد که منابع کامل اجرای این طرح تامین شود.
رضایی با بیان اینکه امیدواریم با تامین منابع مالی بتوانیم کل پروژه را اجرایی کنیم، گفت: خرمشهر به لحاظ شرایط منطقه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد و دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش صنعت، نفت و گاز و بنادر است. ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی یادمان‌های جنگی نیز از جمله ظرفیت‌های موجود در این شهر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های متعدد در خرمشهر، احداث باند دوم جاده اهواز خرمشهر ضرورت بسیاری دارد.
رضایی افزود: برگزاری مراسم اربعین حسینی نیز یکی‌ دیگر از مواردی است که اهمیت اجرای این طرح را دوچندان می‌کند.
وی گفت: محور خرمشهر – اهواز، ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که به سه بخش تقسیم شده و بخش اول آن از خرمشهر به سمت اهواز ۲۰ کیلومتر طول دارد. با توجه به محدودیت منابع، در حال حاضر ۲۰ کیلومتر اول این محور که دارای ضرورت بسیار بود را تعریض خواهیم کرد.
رضایی گفت: افزایش ایمنی و بهبود وضعیت تردد و عبور و مرور خودروها از مهمترین اهداف اجرایی این طرح است و به صرفه‌جویی سوخت و توسعه و رشد منطقه و روستاهای اطراف آن نیز کمک شایانی می‌کند.
به گزارش ایسنا، در مراسم کلنگ‌زنی این طرح، نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.
انتهای پیام