عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – رییس اداره برق خرمشهر گفت: تندباد روز پنجشنبه ، برق بخشی از مناطق خرمشهر و مینوشهر را به دلیل افتادن درختان بر روی سیم‌های شبکه برق قطع کرد. حسین عبداله زاده روز پنجشنبه ، بیان کرد: در این راستا ماموران اتفاقات برق خرمشهر به مناطق حادثه دیده اعزام و اقدام به […]

عصر خوزستان:

تندباد برق بخشی از مناطق خرمشهر و مینوشهر را قطع کرد

آبادان – ایرنا – رییس اداره برق خرمشهر گفت: تندباد روز پنجشنبه ، برق بخشی از مناطق خرمشهر و مینوشهر را به دلیل افتادن درختان بر روی سیم‌های شبکه برق قطع کرد.

حسین عبداله زاده روز پنجشنبه ، بیان کرد: در این راستا ماموران اتفاقات برق خرمشهر به مناطق حادثه دیده اعزام و اقدام به تعمیر شبکه و اتصال برق کردند.

وی گفت: خوشبختانه هیچ خسارتی غیر از قطع کابل، به شبکه برق وارد نشده اما در یکی از نقاط در مینوشهر اتصال برق باعث آتش‌سوزی نیزارها در یکی از مناطق شد که با تلاش آتش‌نشانی آتش خاموش شد.

وی ۹۰ درصد خاموشی‌ها در شهرستان خرمشهر را بر اثر استفاده غیرمجاز و سرقت کابل شبکه برق بیان کرد و افزود: این امر علاوه بر اتلاف انرژی، خسارت جبران ناپذیری را به شبکه برق وارد می‌کند.

رییس اداره برق خرمشهر با توصیه به شهروندان خرمشهر و مینوشهر در صرفه جویی در استفاده از برق به ویژه در ساعات پیک مصرف بیان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در این فصل مدیریت مصرف انرژی در ساعات پیک لازم و ضروری است.

وی افزود: استفاده از دستگاه‌های دیجیتال ماینر بر روی شبکه برق نیز اختلال ایجاد می‌کند و به شهروندان توصیه می‌شود که از این دستگاه‌ها استفاده نکنند.

عبداله زاده گفت: در هفته گذشته به کمک ماموران انتظامی ۶۰ دستگاه ماینر در خرمشهر کشف و ضبط شد.

 به گزارش ایرنا ۴۳ هزار مشترک برق در خرمشهر و ۲ هزار و ۳۰۰ مشترک برق در مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر وجود دارد.

مینوشهر با جمعیتی حدود ۱۲ هزار نفر، در ۱۰ کیلومتری خرمشهر واقع شده است. این منطقه به عنوان تفریحگاه مردم آبادان و خرمشهر محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا