زنگنه: طرح‌های جمع آوری گاز فلر همگی در دست اجراست
زنگنه: طرح‌های جمع آوری گاز فلر همگی در دست اجراست

وزیر نفت تاکید کرد: مساله جمع آوری گاز فلر پیچیده و پرهزینه بوده اما تمام طرح‌های جمع آوری آن ساماندهی شده و تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد تحقق خواهد یافت. به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علیرضا ورناصری نماینده مسجد […]

وزیر نفت تاکید کرد: مساله جمع آوری گاز فلر پیچیده و پرهزینه بوده اما تمام طرح‌های جمع آوری آن ساماندهی شده و تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد تحقق خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلمان در خصوص علت تاخیر در اجرای طرح ساماندهی گاز فلر، عدم مصرف بهینه سوخت، راهبرد انتقال گاز به عنوان اهرم سیاسی، عدم تخصیص عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها، عدم اجرای جامع طرح طبقه بندی کارکنان در صنعت نفت و ساماندهی امور مربوط به شرکت گاز ایران بیان کرد: گازهای فلر یا همان گازهایی که به مشعل می‌رود موضوعی است که بیش از ۶۰ سال مطرح بوده و جمع آوری آن مساله‌ی پیچیده و پرهزینه‌ای می‌باشد. مجلس شورای اسلامی نیز به این مساله توجه داشته و آخرین بار در ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کرد تا گازهای مشعل به قیمت عادلانه واگذار شود. ما نیز در اجرای این قانون یک مزایده برگزار کردیم و در اولین مزایده قیمت برای هر مترمکعب بین نیم سنت تا دو سنت تعیین شد، اما از آنجا که تعداد کمی مراجعه کردند قراردادهایی منعقد شد و تاسیسات جمع آوری گاز فلر فراهم گردید.
ادامه دارد…