تلاش برای هدایت ۳۶ درصد دانش‌آموزان خوزستانی به رشته‌های فنی
تلاش برای هدایت ۳۶ درصد دانش‌آموزان خوزستانی به رشته‌های فنی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم‌اکنون ۳۰ تا ۳۱ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند و امسال در نظر داریم این آمار را به ۳۶ درصد افزایش دهیم. کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت توسعه رشته‌های […]


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هم‌اکنون ۳۰ تا ۳۱ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند و امسال در نظر داریم این آمار را به ۳۶ درصد افزایش دهیم.

کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و یا همان مهارت‌آموزی است. بر اساس این برنامه باید دانش‌آموزان به سمت این رشته‌ها سوق داده شوند.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار جهت تجهیز هنرستان‌ها، گفت: همه ساله تلاش‌های زیادی برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های عملی صورت می‌گیرد. امسال حدود ۷ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش اختصاص داده شده است تا بتوانیم هنرستان‌های خود را مجهز و تجهیزات را نوسازی کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تلاش‌ها برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی، عنوان کرد: هدایت کردن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش بعضاً از سمت و سوی والدین با مقاومت مواجه می‌شود. برای این مسئله برنامه‌های مشاوره‌ای برای والدین و دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم.
مودت با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور هدایت ۳۶ درصد از دانش‌آموزان به هنرستان‌ها، بیان کرد: هم‌اکنون ۳۰ تا ۳۱ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش مشغول به تحصیل هستند. امسال نیز در نظر داریم این آمار را به ۳۶ درصد افزایش دهیم. به این منظور جلسات متعددی برگزار شده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد شده است.
وی با اشاره به استفاده از زیرساخت دیگر دستگاه‌ها، بیان کرد: در برخی از شهرها ممکن است ظرفیت کافی برای هدایت ۳۶ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی نباشد، بنابراین از برون‌سپاری استفاده می‌شود. به این منظور از زیرساخت‌های سازمان جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه‌ای، مؤسسات آزاد و … استفاده می‌شود. به این ترتیب دروس عمومی را ما آموزش می‌دهیم و درس‌های عملی بر عهده این دستگاه‌ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توسعه کلاس‌های درس فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و روستایی، گفت: برای مناطق روستایی و برخی مناطق کم برخوردار که امکان راه‌اندازی هنرستان وجود ندارد از ظرفیت دبیرستان‌ها استفاده و آن‌ها را تجهیز کرده‌ایم.
وی با اشاره به اشتغال ۷۰ درصدی فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش، بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که وزارت آموزش و پرورش انجام داده، ۷۰ درصد دانش‌آموزانی که در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند پس از فراغت از تحصیل وارد بازار کار شده‌اند. نیاز مملکت ما این است که نیروی ماهر تربیت شود و در هنرستان‌ها نیز دانش‌آموزان را آماده ورود به بازار کار می‌کنیم.
انتهای پیام