عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – حضور مردم شهرستان اهواز در پای صندوق های رای در ساعات انتهایی رای گیری همچنان ادامه دارد. به گزارش ایرنا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در اهواز و دیگر نقاط استان خوزستان آغاز شد. […]

عصر خوزستان:

استقبال مردم اهواز در ساعات پایانی رای گیری همچنان ادامه دارد

اهواز – ایرنا – حضور مردم شهرستان اهواز در پای صندوق های رای در ساعات انتهایی رای گیری همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در اهواز و دیگر نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در برخی حوزه‌های رأی‌گیری مانند حسینیه عاشقان ثارالله، مسجد جوادالائمه، مسجد الغدیر و … اهواز از همان ساعات اول، کار به ایستادن در صف‌های طولانی رسید و این نشان دهنده استقبال مردم از انتخابات است.

استقبال مردم استان خوزستان از قومیت ها، مذاهب و گرایش‌های مختلف، به حدی بود که کار رای گیری با نزدیک شدن به ساعات پایانی، همچنان در بسیاری شعب، ادامه دارد.

انتخابات در مدارس و برخی ارگان‌های دیگر که دارای حیاط هستند، در فضای باز برگزار اما در بسیاری از شعب رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مطلوبی نبود.

بسیاری از جوانان دختر و پسر اهوازی در حالی که شناسنامه خود را در دست دارند اکنون در محل های اخذ رای گیری حضور دارند.  برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز با دستگاه های الکترونیکی، موجب معطلی مردم در شعب شده است.

تمامی رای دهندگان و عوامل اجرایی در شعب از ماسک استفاده می کنند و این موضوع یکی از نکات مهم در عدم انتشار ویروس کرونا است.

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.حدود یک صد هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در خوزستان انجام می‌دهند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

منبع: ایرنا