عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ۴۶ درصد بود. به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست مدیریت کرونا اظهار داشت: تعداد آرای ریخته شده به صندوقها در خوزستان یک میلیون و ۶۷۰ هزار رای بود که […]

عصر خوزستان:

استاندار خوزستان مشارکت مردم استان در انتخابات را ۴۶ درصد اعلام کرد

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ۴۶ درصد بود.

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست مدیریت کرونا اظهار داشت: تعداد آرای ریخته شده به صندوقها در خوزستان یک میلیون و ۶۷۰ هزار رای بود که نزدیک به متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه متوسط میزان مشارکت در کشور ۴۸ درصد برآورد شده، افزود: تعداد آرای کشور ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رای بوده و شمارش همچنان ادامه دارد.

استاندار خوزستان گفت: سیدابراهیم رییسی با حدود ۱۸ میلیون رای در صدر قرار دارد که رای نهایی توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می شود.

وی افزود: در حال که دشمنان تصور می کردند میزان مشارکت بین ۲۵ تا ۳۰ درصد باشد اما حضور مردم برآورد آنها را به هم زد.

سلیمانی دشتکی گفت: بیش از چهار هزار صندوق اخذ رای در استان داشتیم و عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات زحمات بسیاری کشیدند که جا دارد از همگی آنها تشکر کنم.

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار شد؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شد که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی بود. حدود یک صد هزار نفر نیز دست اندرکار برگزاری انتخابات  در خوزستان بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور داشتند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار گرفتند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی بودند.

منبع: ایرنا