انتشار لیست‌های منتخبان شورای اهواز، دروغ محض و توهم است
انتشار لیست‌های منتخبان شورای اهواز، دروغ محض و توهم است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: انتشار لیست‌های منتخبان شورای شهر اهواز، دروغ محض و توهم است و هیات نظارت استان این التهابی که میان مردم ایجاد می‌شود را جایز نمی‌داند.


رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: انتشار لیست‌های منتخبان شورای شهر اهواز، دروغ محض و توهم است و هیات نظارت استان این التهابی که میان مردم ایجاد می‌شود را جایز نمی‌داند.

قاسم ساعدی در نشست خبری که امروز (۳۰ خردادماه) در محل ستاد انتخابات شهرستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از مردم استان خوزستان که در ساعت‌های اولیه در شعب اخذ رای حضور داشتند و به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به علل تاخیر در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر اهواز افزود: مبنا بر این بود که انتخابات شورای شهر اهواز به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود اما در روز جمعه، وزارت کشور نتوانست کارت‌های الکترونیکی مورد نظر را تامین کند و به این دلیل، در شمارش و تجمیع آرا تاخیر صورت گرفته است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: در روز انتخابات به منظور صیانت از زمان و به دلیل اینکه زمان را نباید فدای ابزار کرد، ستاد انتخابات استان خوزستان تصمیم گرفت که مردم در ساعت اولیه رای‌گیری، دلسرد نشوند و از این رو، دستور داده شد که رای‌گیری شورای شهر به صورت دستی آغاز شود.
ساعدی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، تا پایان اخذ رای سه گونه صورت جلسه داریم. در برخی شعب، انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شد، در برخی شعب به صورت ترکیبی از دستی و الکترونیک و در برخی نیز انتخابات شورای شهر تمام دستی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای تجمیع آرای انتخابات شورای شهر اهواز نیاز به وقت و تجمیع با دقت داریم، افزود: هیچ خلل و تاخیری در تحویل صورت جلسات شعب اخذ وجود نداشته است. با توجه به اینکه اولویت در سراسر کشور، تجمیع آرای انتخابات ریاست جمهوری بود این کار زمان گرفت که باعث شد تجمیع آرای انتخابات شورای اهواز به تاخیر بیافتد.

ساعدی با بیان اینکه در حال حاضر صورت جلسات در سامانه‌ها در حال ورود است، افزود: شمارش در شعب صورت گرفته و اکنون در حال تجمیع آرا هستیم.
وی افزود: گرچه مردم و برخی از نامزدها نگران هستند اما هیچگاه دقت و امانت‌داری را فدای سرعت نخواهیم کرد و نظارت ما، نظارت دقیقی است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: مردم اهواز یقین داشته باشند هیات اجرایی و هیات نظارت، امین خوبی برای صیانت از آرای مردم هستند.

ساعدی بیان کرد: انتشار لیست‌های منتخبان شورای شهر اهواز، دروغ محض و توهم است و هیات نظارت استان این التهابی که میان مردم ایجاد می‌شود را جایز نمی‌داند.

وی در خصوص بحث خرید و فروش آرا تصریح کرد: صحبت‌هایی در خصوص خرید رای و تطمیع افراد مطرح می‌شود؛ اگر مواردی بوده، این مسائل توسط مسئولان در اطراف شعب اخذ رای برطرف شده است و افراد خاطی دستگیر شده‌اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان افزود: اگر افراد مستنداتی داشته باشند، هنوز دیر نشده است و می‌توانند شکایات خود را ارائه کنند و هیات‌های نظارت اهواز و استان خوزستان با متخلفان برخورد خواهند کرد و حتی می‌توانند آرا را ابطال کنند.
انتهای پیام