معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید درصدی از مدارسی که ظرفیت و آمادگی کافی را دارند به سمت فنی و حرفه ای شدن ببریم و در هر شهرستانی که علاقه مندی وجود دارد، تجهیزات لازم خریداری و مدارس فنی و حرفه ای مجهز راه اندازی شوند. رضا نجاتی شامگاه ۲۷ تیر در جلسه شورای […]


معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: باید درصدی از مدارسی که ظرفیت و آمادگی کافی را دارند به سمت فنی و حرفه ای شدن ببریم و در هر شهرستانی که علاقه مندی وجود دارد، تجهیزات لازم خریداری و مدارس فنی و حرفه ای مجهز راه اندازی شوند.

رضا نجاتی شامگاه ۲۷ تیر در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: متوسط توسعه مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای در خوزستان ۳۰ درصد و در کشور ۳۵ درصد است. واقعیت این است که ما در بحث هنرستان های صنعتی و کشاورزی نیاز به توجه داریم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: به منظور آغاز کار برای توسعه فنی و حرفه ای، می توان از زیرساخت ها و نیروهای تخصصی سازمان فنی و حرفه ای کمک گرفت. آموزش و پرورش مدارس مجهزی دارد اما نیروی متخصص ندارد که البته می توان از نیروهای پراکنده فنی و حرفه ای موجود در مدارس استفاده کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید درصدی از مدارسی که ظرفیت و آمادگی کافی را دارند به سمت فنی و حرفه ای شدن ببریم، گفت: در هر شهرستانی که علاقه‌مندی وجود دارد، تجهیزات لازم خریداری و مدارس فنی و حرفه ای مجهز راه اندازی شوند. پیشنهاد می شود در هر شهرستانی درصدی از مدارس غیر انتفاعی را به هنرستان‌ها اختصاص داد.
نجاتی با اشاره به زیرساخت های موجود در استان، تصریح کرد: در بحث کشاورزی، زنبورداری و شیلات، استان خوزستان یکی از استان‌های مطرح و صنعتی است اما واقعا چقدر توانستیم نیروی ماهر را برای شرکت های موجود تربیت کنیم؟ اکثر افراد معرفی شده به کار در شرکت ها برای کارهای خدماتی معمولی هستند. امروزه اگر مشکلاتی در بخش های مختلف داریم به دلیل وجود نیروهای زیاد بدون مهارت است. به جای اینکه نیرویی خارج از استان گرفته شود، نیروهای بومی را آموزش دهیم که مشکل اشتغال حل شود و نارضایتی موجود درباره نیروهای غیربومی نیز کاهش یابد.
وی در پایان گفت: در خصوص وظایف اجتماعی شرکت ها و صنایع می توان از این اعتبارات برای توسعه مدارس فنی و حرفه ای استفاده کرد.  
انتهای پیام