عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- تفاهم نامه چهار جانبه به منظور ساخت مدرسه و بهسازی فضای آموزشی دانش آموزان عشایر خوزستان بسته شد. به گزارش ایرنا این تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش ، اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ، اداره کل امور عشایر و آموزش و پرورش عشایر استان به منظور فراهم […]

عصر خوزستان:

انعقادتفاهم نامه چهارجانبه برای توسعه و بهبود فضای آموزشی عشایرخوزستان

اهواز-ایرنا- تفاهم نامه چهار جانبه به منظور ساخت مدرسه و بهسازی فضای آموزشی دانش آموزان عشایر خوزستان بسته شد.

به گزارش ایرنا این تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش ، اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ، اداره کل امور عشایر و آموزش و پرورش عشایر استان به منظور فراهم ساختن شرایط مناسب سازی فضا و تجهیزات آموزشی عشایر در خوزستان بسته شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم نامه به منظور بهبود و توسعه هر چه بیشتر فضای آموزشی دانش آموزان عشایر استان منعقد شده است و امید است با همکاری بین بخشی این دستگاه ها به خوبی در این عرصه کار کنیم.

علی قربانی افزود: یکی از برنامه های این اداره کل برچیدن مدارس سنگی است که اغلب در مناطق عشایری قرار دارند  و از یک سال قبل این برنامه  آغاز شده و برای جایگزینی یکهزار کلاس درس سنگی در استان در این مدت ساخت ۲۲۰ مدرسه ساختمانی جایگزین آغاز شده است و تا مهر ماه امسال ۲۰۰ مدرسه از این تعداد افتتاح می شود.

وی گفت: برای ساخت مدرسه در مناطق روستایی و عشایری در بحث تملک زمین که اغلب در اختیار منابع طبیعی است و نیز برای دسترسی به برق و آب، مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با دستگاه های مربوطه قول همکاری داده شده است.

قربانی با اشاره به اینکه مدارس کپری و خشتی در استان برچیده شده است افزود: از چند سال گذشته طرح برچیدن مدارس کانکسی و سنگی آغاز شده است که خوشبختانه نتیجه بسیار خوبی داشته است.

در خوزستان ۷۰۰ مدرسه عشایری و ۱۴ مدرسه شبانه روزی وجود دارد.

منبع: ایرنا