عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- ۲ طرح آموزشی و ورزشی روز جمعه با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان استانی در اهواز افتتاح و کلنگ زنی شدند. به گزارش ایرنا معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، توسعه […]

عصر خوزستان:

افتتاح و کلنگ زنی ۲ طرح آموزشی و ورزشی در اهواز

اهواز-ایرنا- ۲ طرح آموزشی و ورزشی روز جمعه با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان استانی در اهواز افتتاح و کلنگ زنی شدند.

به گزارش ایرنا معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه در اهواز با تشریح نقش و اهمیت آموزش و پرورش در رشد و توسعه کشور گفت:هیچ جامعه ای توسعه نمی یابد مگر اینکه به آموزش و پرورش اهمیت بدهد، هر اتفاقی در سطح جامعه رخ می دهد باید ریشه آن را در آموزش و پرورش جستجو کرد.

فاطمه مهاجرانی ادامه داد: ریشه بسیاری از رویدادها و اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد به آموزش و پرورش مربوط است.

وی افزود: مدرسه ،انسان ساز است و انسان ها هستند که جامعه را می سازند ،آموزش و پرورش در تربیت این افراد نقش مهمی دارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه گفت: هر جا که مسئولان کم کاری می کنند باید عذرخواهی کنند، مردم و نیکوکاران کارهای بزرگی برای پیشبرد خوزستان انجام داده اند و حالا نوبت مسئولان است که برای ارتقاء و پیشرفت خوزستان نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی گفت: خوزستان جایگاه بسیار مهمی در کشور دارد و مردمی بسیار با فرهنگ در این استان زندگی می کنند اگر به دلایلی مردم نجیب این استان دچار رنجش شدند من از جانب خود به عنوان یکی از مدیران این کشور عذرخواهی می کنم.

مهاجرانی با بیان اینکه استان خوزستان اکنون دچار مشکلات فراوانی است افزود: سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور به سهم خود تلاش دارد تا در امر مدرسه سازی در خوزستان  بهترین عملکرد را داشته باشد.

به گزارش ایرنا مدرسه ۱۲ کلاسه حاج محمد احتیاطی به مساحت ۲هزار و ۶۵۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار و ۱۳۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال افتتاح شد. سهم خیر مدرسه ساز در این طرح آموزشی پنج میلیارد ریال بوده است.

همچنین احداث یک سالن ورزشی در مدرسه ام البنین اهواز در مساحت ۴۴۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

۶ هزار مدرسه در استان خوزستان وجود دارد.

منبع: ایرنا