عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: ۱۱هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به باقیمانده خسارت کشاورزان خوزستان اضافه شده که با این مبلغ جمع این خسارت به ۱۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال رسید. به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان […]

عصر خوزستان:

۱۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به خسارت کشاورزان خوزستان اضافه شد

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: ۱۱هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به باقیمانده خسارت کشاورزان خوزستان اضافه شده که با این مبلغ جمع این خسارت به ۱۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تاکنون مبلغ ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت به خوزستان و ادارات مربوطه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال نیز برای تکمیل سدهای مارد و چوئبده در آبادان و خرمشهر، و چهار هزار میلیارد ریال نیز برای تنش آبی در خوزستان اختصاص یافته است.

وی گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تاکنون به کشاورزان خسارت دیده خوزستانی پرداخت شده و ۵۱۰ میلیارد ریال باقیمانده تصویب شده که برای اختصاص آن پیگیر هستیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال نیز به خوزستان ابلاغ شده که ۵۰ درصد معادل ۳۵۰ میلیارد ریال آن برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و مبارزه آفات جنگلی، و بقیه آن برای خسارت دام و خرید علوفه و ایجاد حوضچه‌ برای دام(گاومیش) هزینه خواهد شد.

شورای اداری استان خوزستان همزمان با دیگر استان ها به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

خوزستان در سال آبی جاری، به دلیل کاهش آورد سدها و رودخانه‌های استان ، ناشی از کمبود بارندگی، با تنش شدید آبی روبه رو است.در تیر امسال مردم برخی مناطق استان به ویژه دامداران و کشاورزان، به دلیل نگرانی از وضعیت خشکسالی اعتراض کردند.

کشاورزان خوزستان در سیل فروردین ۹۸ نیز به دلیل آبگرفتگی مزارع در آستانه برداشت خود دچار خسارت شدید شدند که هنوز بخشی از خسارت وارده به آنها پرداخت نشده است.

منبع: ایرنا