عصر خوزستان: آبادان – ایرنا -معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۷۳۴میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، سه درصد نفت و سایر منابع به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت. به گزارش ایرنا محمد حیدری سه‌شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: سال گذشته ۸۹۹میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان خرمشهر […]

عصر خوزستان:

۷۳۴میلیارد ریال اعتبار به خرمشهر اختصاص یافت

آبادان – ایرنا -معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۷۳۴میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، سه درصد نفت و سایر منابع به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا محمد حیدری سه‌شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: سال گذشته ۸۹۹میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان خرمشهر مصوب شد که از این رقم ۵۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که معادل ۶۲ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده بود.
وی همچنین از واریز سود حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان خرمشهری اشاره کرد و گفت:سال گذشته بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم خرمشهر در سامانه مرزنشینان نام کردند که ۱۹۹میلیون ریال به عنوان سود حاصل از فروش سوخت به حساب آنها واریز شد.
وی در ادامه از طرح های نیمه تمام در دست اجرا از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان یک مشکل در شهرستان خرمشهر نام برد و گفت:پروژه‌های بزرگی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر آغاز و با وجود پیشرفت فیزیکی به علت مشکل مالی رها شده اند . این مشکل در جزیره مینو به خاطر تکیه بیشتر به منطقه آزاد اروند پررنگ‌تر است.

فرماندار ویژه خرمشهر با تشریح برخی طرح های ملی در دست اجرا در خرمشهر افزود: احداث جاده جدید خرمشهر به اهواز با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال به طول ۱۱۰ کیلومتر در دست اجرا است. این طرح قرار است در مدت سه سال اجرا شود.

وی در ادامه از اجرای شبکه فاضلاب خرمشهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خرمشهر نام برد و گفت:با توجه به تخصیص چهارهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تسریع در آن ضروری است.

حیدری همچنین اظهار داشت: یکی از طرح های مهم در خرمشهر در حوزه مدیریت تنش آبی است که اخیرا هیات وزیران بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن مصوب کرد همچنین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای سد مارد که به صورت سدکشویی و قابل کشتیرانی است در نظر گرفته شده است.

وی به طرح های در دست اجرا در حوزه درمان در این شهرستان اشاره کرد و افزود:عملیات احداث بیمارستان قلب خرمشهر با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ادامه دارد ضمن اینکه از محل منابع ملی و استانی نیز اعتباری برای احداث این بیمارستان پیش بینی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از محل منابع مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ۶۵۰میلیارد ریال اعتبار به شبکه فاضلاب خرمشهر اختصاص یافته است که در ۲ بخش شبکه اصلی خرمشهر و نقاط بحرانی و حساس خرمشهر هزینه می‌شود.

وی افزود: همچنین در زمینه آبرسانی به مناطق محروم و روستایی به ویژه روستاهای مسیر شلمچه اقداماتی انجام شده که امیدواریم در روزهای آینده پروژه انتقال آب آشامیدنی شهر خرمشهر به روستاهای مسیر شلمچه و پایانه مرزی شلمچه تکمیل و به بهره برداری برسد.

نماینده سازمان برنامه بودجه و دبیر شورای برنامه ریزی خرمشهر نیز در این نشست گفت: ۷۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به شهرستان خرمشهر اختصاص یافته است که در مقایسه با سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش دارد.

علیرضا خیاط‌زاده اظهار داشت: نیاز شهرستان خرمشهر بابت اجرای پروژه های تکمیلی رقمی معادل ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است لذا انتظار داریم تا پایان سال با افزایش اعتبار اختصاص یافته به شهرستان خرمشهر طرح های در دست اجرا در این شهرستان تکمیل و به بهره برداری برسند.

اعتبار اختصاص یافته به خرمشهر متناسب با نیازهای این شهرستان نیست 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان خرمشهر نسبت به نیازهای زیرساختی این شهرستان ناچیز است.

سیدلفته احمدنژاد در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت:فعالیت عمرانی در بخش عمران شهری و روستایی همچنین توسعه شبکه آب و فاضلاب خرمشهر مطلوب نیست و نسبت به مردم این شهر در چند سال گذشته بی‌مهری شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی زیرساخت‌های شهری خرمشهر با توجه به حجم عقب ماندگی نیاز به بودجه کلان دارد، افزود:برای اختصاص اعتبار لازم به طرح‌های شهری و روستای خرمشهر از محل‌های مختلف درآمدی پیگیری‌ لازم در جریان است  اما مسئولان نیز باید دلسوزی بیشتری نسبت به این شهرستان داشته باشند.

احمدنژاد گفت: خرمشهر در بخش تولید و اشتغال از پتانسیل‌های قابل توجهی برخوردار است و نیاز است مسئولان به استعدادها و زیر ساخت‌های آن توجه بیشتری داشته باشند همچنین نسبت به ورزش خرمشهر بی‌توجهی شده است.

منبع: ایرنا