معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تخت‌های بیمارستانی جوابگوی میزان بستری‌ها نیست و در تلاش هستیم مانند زمان جنگ، از سالن‌های بزرگ ورزشی که مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، برای بستری بیماران استفاده کنیم. دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۸ مردادماه) در […]


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تخت‌های بیمارستانی جوابگوی میزان بستری‌ها نیست و در تلاش هستیم مانند زمان جنگ، از سالن‌های بزرگ ورزشی که مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، برای بستری بیماران استفاده کنیم.

دکتر سیدمحمد علوی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۸ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان وضعیت مطلوبی ندارد. حداقل رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی مورد انتظار است تا بتوانیم نتایج آن را ببینیم البته حد مطلوب مد نظر ما، رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌ها است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در خوشبینانه‌ترین حالت، میزان رعایت پروتکل‌ها در استان خوزستان ۵۰ درصد است که بر اساس شواهد عینی، مطمئنا میزان رعایت از این رقم نیز کمتر است. رعایت پروتکل‌ها در حاشیه شهر ۱۰ تا ۱۲ درصد است و با توجه به اینکه کرونا برای مردم عادی شده است، در مراکز شهر نیز روز به روز شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت پروتکل‌ها حرف اول و اساسی را در کنترل بیماری می‌زند. سوش دلتا متفاوت‌تر از نوع انگلیسی و نوع چینی است. اگر در گذشته یک بیمار حدود دو نفر را مبتلا می‌کرد اکنون یک مبتلا به ویروس دلتا می‌تواند تا ۱۵ نفر را مبتلا کند بنابراین این سوش، فوق‌العاده خطرناک و مرگبار است.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در روز گذشته میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و موارد بستری بیش از توان مراکز درمانی خوزستان شده است و تخت‌های بیمارستانی جوابگوی میزان بستری‌ها نیست و در تلاش هستیم مانند زمان جنگ، از سالن‌های بزرگ ورزشی که مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند، برای بستری بیماران استفاده کنیم.
علوی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، فاجعه انسانی در راه خواهد بود و گروه گروه از مردم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
وی گفت: روز گذشته آمار مرگ و میر در کشور بیش از ۵۵۰ نفر بود که این تعداد فوتی در یک روز بی‌سابقه است بنابراین اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و کنترلی انجام نشود، موارد مرگ در کشور به یک هزار نفر یا بیش از یک هزار نفر در روز می‌رسد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: اکنون واکسیناسیون با تمام توان در کشور در حال انجام است اما تنها تزریق واکسن کافی نیست. مردم بدانند دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در یک فرد ایمنی قابل قبولی ایجاد می‌شود اما  احتمال ابتلای این افراد نیز به کرونا وجود دارد بنابراین علاوه بر واکسیناسیون باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند.
انتهای پیام