معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد، گفت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا […]


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی پارک فناوری سلامت در دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و عملیات اجرایی آن تا پایان ماه به پایان می‌رسد، گفت: امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.

دکتر مهدی احمدی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشگاه، اظهار کرد: قطعا دانشگاه‌های علوم پزشکی با شیوع کرونا در فشار مضاعفی قرار گرفتند و با توجه به خدماتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌دهند، نیاز بود که تلاش بیشتری شود تا دانشگاه‌ها بتوانند وظایف خود را در بخش‌های آموزش، پژوهش، پیشگیری و درمان انجام دهند.
وی افزود: در حوزه پژوهش با وجود مشکلات ناشی از کرونا، به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان موفقیت‌هایی کسب کردیم‌، کما اینکه در گزارشی که در دو ماه گذشته اعلام شد چهار نفر از اعضای هیات علمی در بین دانشمندان پر استناد جهان قرار گرفتند و رشد خوبی نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشتیم که نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح درمانی موفقیت آمیز، بیان کرد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ بخشی از تحقیقات ما به سمت و سوی کرونا سوق داده شد. اضافه کردن درمان سرپایی با داروی رمدسیویر یکی از طرح‌ها و درمان‌هایی بود که دانشگاه اهواز بنیان گذاری کرد و باعث شد در پیک قبلی از فشار مضاعف بر کادر درمان بکاهد. این طرح موفقیت آمیز بود و مورد تقدیر رئیس جمهور و وزیر قرار گرفت و امیدواریم به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا کند.
احمدی‌مقدم در پایان گفت: در حوزه فناوری، عملیات اجرایی پارک فناوری سلامت تا پایان ماه به پایان می‌رسد، مجوز آن از شورای گسترش وزارت بهداشت دریافت شده است و امیدواریم بستری برای فعالیت و ورود شرکت های دانش بنیان و فناوران به علوم پزشکی باشد تا بتوانند با به کارگیری فناوری روز، نیاز حوزه پزشکی را رفع کنند.
انتهای پیام