عصر خوزستان: دزفول- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول با انتقاد از نبود حتی یک سمن یا انجمن مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان این شهرستان گفت: جای این انجمن‌های مردم نهاد در شهرستان دزفول خالی است. به گزارش ایرنا خادمعلی تهذیبی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول […]

عصر خوزستان:

جای انجمن‌های مردم نهاد در حوزه ورزش وجوانان دزفول خالی است

دزفول- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول با انتقاد از نبود حتی یک سمن یا انجمن مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان این شهرستان گفت: جای این انجمن‌های مردم نهاد در شهرستان دزفول خالی است.

به گزارش ایرنا خادمعلی تهذیبی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار افزود: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت‌های قانونی بسیار ارزشمند و راهگشایی هستند که کمک‌های بلاعوضی از دولت دریافت می‌کنند. 
وی ادامه داد: همکاران ما در اداره ورزش جوانان تلاش‌های زیادی در این خصوص داشته‌اند که  امیدواریم جوانان شهر دزفول و ۱۱ شهر تابعه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: شهرهایی مانند شوشتر و ماهشهر که از نظر وسعت و جمعیت از دزفول کوچکتر هستند از ظرفیت سمن‌ها استفاده کرده‌اند لذا می‌توان در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و سایر حوزه‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه حوزه عمرانی ورزش دزفول باوجود جمعیت بالای این شهرستان از امکانات‌ شایسته‌ای بهره‌مند نیست، افزود: حداقل ۱۰ سالن کشتی تمرینی و سالن تمرینی ورزش‌های رزمی در شهرستان دزفول نیاز است ضمن اینکه جانبازان و معلولان ما با وجود کسب مدال‌های متعدد از سالن اختصاصی بی‌بهره‌اند.

تهذیبی اظهارداشت: با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی از بودجه نفت، محلی به صورت موقت در اختیار ورزشکاران جانباز و معلول قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان دزفول در حوزه تیراندازی با کمان، غلامرضا رحیمی یکی از ورزشکاران پرافتخار ایران اسلامی را دارد که نیازمند سالن تمرینی اختصاصی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول لازمه قایقرانی را وجود آب دانست و گفت: رودخانه دز ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد کرده البته دزفول همچنان از پیست قایقرانی و اسکله قایقرانی بی‌بهره است. 

وی افزود: سایت اداری قایقرانی با همکاری شهرداری در حاشیه پارک دولت راه اندازی خواهد شد که البته کافی نیست ولی به عنوان یک مقر ابتدایی اقدام خوبی است‌. 

تکمیل ورزشگاه شهید مجدیان دزفول ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

تهدیبی درخصوص ورزشگاه مجدیان دزفول نیز گفت: ساخت این ورزشگاه  از ۳۰ سال پیش با  اعتبارات قطره چکانی آغاز شده و نماینده دزفول در ماه‌های اخیر برای جذب اعتبارات در تهران رایزنی‌های فراوانی انجام داده است.
وی افزود: تکمیل این ورزشگاه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن تامین و بخشی در حال  تامین است؛ مشکل این ورزشگاه قرارداد آن بود که با همکاری و حمایت مسوولان اصلاح و اجرا خواهد شد.
‌رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول بیان کرد: حدود ۶۰ درصد مشکلات ورزش شهر دزفول با بهره برداری از این ورزشگاه رفع می‌شود ضمن اینکه این ورزشگاه مشکل پیست دو ومیدانی، دوچرخه سواری و سایر ورزش‌ها را برطرف و موجی از امید در شهر ایجاد می‌کند.

وی افزود: ساماندهی هیات‌های ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد و ۱۶ رییس هیات ورزشی در دزفول جابه جا یا منصوب شدند ضمن اینکه کادرسازی هیات‌های ورزشی نیز در دزفول مدنظر قرار گرفته است. 
تهذیبی برگزاری مسابقات قهرمانی و لیگ‌های شهرستان، استعدادیابی و تامین تجهیزات را وظیفه اداره ورزش و جوانان دانست و گفت: هزینه باشگاه‌های خصوصی و حاضر در لیگ برعهده خودشان است‌ البته کمک‌هایی هم در این زمینه شده است.

منبع: ایرنا