رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: امکان ابتلای افرادی که واکسینه شده‌اند وجود دارد و این افراد می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند. دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ابتلای برخی افراد به کرونا پس از تزریق واکسن، اظهار کرد: ممکن است تزریق واکسن احساس امنیت کاذب در افراد ایجاد کند […]


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: امکان ابتلای افرادی که واکسینه شده‌اند وجود دارد و این افراد می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ابتلای برخی افراد به کرونا پس از تزریق واکسن، اظهار کرد: ممکن است تزریق واکسن احساس امنیت کاذب در افراد ایجاد کند و دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند که این تفکر، اشتباه است.
وی افزود: مردم باید بدانند یک دوز واکسن به هیچ وجه ایمنی در فرد ایجاد نمی‌کند و دو هفته پس از تزریق دوز دوم نیز ایمنی نسبی در افراد ایجاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتی پس از دریافت واکسن کرونا، بیان کرد: دریافت واکسن از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی‌کند و تنها جلوی ابتلا به نوع شدید و مرگ ناشی از کرونا را می‌گیرد.
وی افزود: امکان ابتلای افرادی که واکسینه شده‌اند وجود دارد و این افراد می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند.
انتهای پیام