رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید چمران اهواز از پایش وضعیت روحی روانی حدود ۸ هزار دانشجو در طرح «احوال‌پرسی از دانشجویان» خبر داد. فرخنده دنیوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح «احوال‌پرسی از دانشجویان» توسط وزارت علوم از چند ماه گذشته اجرایی شده و در حال انجام است. هدف از اجرای این طرح ارتباط […]


رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید چمران اهواز از پایش وضعیت روحی روانی حدود ۸ هزار دانشجو در طرح «احوال‌پرسی از دانشجویان» خبر داد.

فرخنده دنیوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح «احوال‌پرسی از دانشجویان» توسط وزارت علوم از چند ماه گذشته اجرایی شده و در حال انجام است. هدف از اجرای این طرح ارتباط گرفتن با دانشجویان و بررسی وضعیت روحی روانی آن‌ها است. در واقع هدف اصلی پایش وضعیت روحی، روانی در دوران کرونا است، با توجه به اینکه در این دوران اغلب دانشجویان از حضور در اجتماع به دور هستند.
وی ادامه داد: علاوه بر پایش وضعیت روحی و روانی دانشجو، میزان ابتلای افراد خانواده به کرونا نیز بررسی می‌شود. همچنین میزان رضایت دانشجویان از آموزش مجازی پایش می‌شود و در نهایت اطلاعات به دست آمده برای دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم ارسال می‌شود.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تعداد دانشجویان شرکت کننده در این طرح، گفت: تاکنون حدود ۸ هزار دانشجو پایش شدند. برخی از دانشجویان بیان می‌کردند که وضعیت کرونایی روی رفتار و خلق آن‌ها تأثیر منفی داشته است، زیرا ارتباطات اجتماعی کاهش پیدا کرده است.
دنیوی‌زاده در پایان با بیان اینکه اغلب دانشجویان به دلیل وضعیت پاندمیک تعامل چندانی به صورت حضوری با هم‌سن و سال‌های خود ندارند و همچنین غیرحضوری بودن کلاس‌ها باعث گوشه‌گیر شدن دانشجویان شده است، گفت: یکی از رهاوردهای بسیار خوب طرح این بود که وقتی از مرکز مشاوره دانشگاه با هر دانشجو تماس گرفته می‌شد، می‌توانستیم از لحن دانشجو متوجه شویم که احساس رضایت به او دست داده که در این وضعیت، دانشگاه به فکر آن‌ها است.
انتهای پیام