رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از شناسایی و بازگرداندن به تحصیل دانش‌آموزانی که ترک تحصیل پنهان دارند، خبر داد. علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پدیده ترک تحصیل پنهان در دانش‌آموزان استثنایی، اظهار کرد: از سوی وزارت گزارشی منتشر شده بود که برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل پنهان دارند. در این راستا […]


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از شناسایی و بازگرداندن به تحصیل دانش‌آموزانی که ترک تحصیل پنهان دارند، خبر داد.

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پدیده ترک تحصیل پنهان در دانش‌آموزان استثنایی، اظهار کرد: از سوی وزارت گزارشی منتشر شده بود که برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل پنهان دارند. در این راستا دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده بودند و یا در کلاس‌های مجازی حضور نداشتند، در طول سال شناسایی و اسامی را در اختیار مدارس قرار دادیم و مدیران مدارس را مأمور کردیم تا به منازل این دانش‌آموزان مراجعه کنند.
وی با اشاره به شناسایی دانش‌آموزانی که ترک تحصیل پنهان دارند، بیان کرد: اگر دانش‌آموزی در دو سال گذشته در سیستم آموزشی وجود داشت و سال گذشته غیبت داشته، شناسایی شدند و خوشبختانه توانستیم عمده دانش‌آموزان را نگه داریم. بنابراین ثبت‌نام دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان را پس از شناسایی به تحصیل بازگرداندیم، گفت: عمده دانش‌آموزان شناسایی شده را در سال گذشته توانستیم به تحصیل بازگردانیم. بنابراین آمار دانش‌آموزان با زمان پیش از کرونا تغییر محسوسی نداشت.
ممبینی در پایان با اشاره به ادامه دادن شناسایی دانش‌آموزانی که ترک تحصیل پنهان دارند، افزود: دانش‌آموزانی که به دلیل نداشتن گوشی یا تبلت سر کلاس حاضر نمی‌شدند را بلافاصله پس از شناسایی، تبلت در اختیارشان قرار می‌دادیم تا به تحصیل بازگردند.
به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، پدیده‌ای به نام “ترک تحصیل پنهان” به وجود آمده است. این پدیده به این معنا است که تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده‌اند اما وارد آموزش مجازی نمی‌شوند.
انتهای پیام