مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از برپایی دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد. دکتر علی خدادادی اظهار کرد: با توجه به وجود تردد در مرز شلمچه و همچنین امکان بازگشت زائرین از طریق مرزهای زمینی، این جمعیت با برپایی دو قرارگاه امداد و نجات در مرزهای […]


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از برپایی دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

دکتر علی خدادادی اظهار کرد: با توجه به وجود تردد در مرز شلمچه و همچنین امکان بازگشت زائرین از طریق مرزهای زمینی، این جمعیت با برپایی دو قرارگاه امداد و نجات در مرزهای شلمچه و چذابه آمادگی عملیاتی خود را برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و ارائه خدمات امداد و نجات در این دو مسیر افزایش داده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: نظر به استقبال بیشتر زائران در تردد از مرز شلمچه، علاوه بر قرارگاه عملیاتی امداد و نجات، دو پست امداد و نجات، شش دستگاه آمبولانس، شش دستگاه نجات و یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار در مسیرهای منتهی به این پایانه مرزی مستقر شده و ۴۰ نجاتگر عملیاتی نیز در این محور به ارائه خدمت می‌پردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: در پایانه مرزی چذابه نیز دو پایگاه امداد و نجات با دو دستگاه آمبولانس و تجهیزات نجات و ۲۰ نجاتگر عملیاتی آماده ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حرم های اهل بیت در ویژه برنامه اربعین حسینی هستند.
وی با اشاره به استقرار بالگرد این جمعیت در فرودگاه آبادان بیان کرد: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان نیز به منظور سرعت بخشیدن به عملیات‌های امداد هوایی و دسترسی سریع‌تر به پایانه‌های مرزی، بالگرد هلال احمر در فرودگاه آبادان و در حالت آماده‌باش خواهد بود.
خدادادی با توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول این سفر معنوی از زائران خواست از قرار گرفتن در تجمعات پرهیز و جهت بازگشت به میهن با برنامه‌ریزی قبلی اقدام کنند.
انتهای پیام