عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: آتش‌نشانان این شهرستان در نیمه‌ نخست امسال با انجام هزار و ۶۸۵ ماموریت امدادی جان ۱۸ نفر را نجات دادند. به گزارش ایرنا مجید فرهانی پور روز چهارشنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان آبادانی افزود:  آتش‌نشانی یکی از […]

عصر خوزستان:

آتش نشانان آبادانی جان ۱۸ نفر را نجات دادند

آبادان – ایرنا – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت: آتش‌نشانان این شهرستان در نیمه‌ نخست امسال با انجام هزار و ۶۸۵ ماموریت امدادی جان ۱۸ نفر را نجات دادند.

به گزارش ایرنا مجید فرهانی پور روز چهارشنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان آبادانی افزود:  آتش‌نشانی یکی از پرخطرترین شغل‌های جهان است و آنها همواره با ایثار و از خودگذشتگی و برای نجات جان انسان‌ها، آماده‌ خدمت و فداکاری هستند. 
وی ادامه داد: تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه نخست امسال ۲۵ هزار و ۶۶۵ مورد بود و در این مدت، ۲۷۹ حادثه‌ آتش سوزی منزل مسکونی و ۶۶ آتش سوزی اماکن تجاری و صنعتی در آبادان رخ داد. 
فرهانی پور گفت: همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۷۶ مورد حادثه خودرو به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان به ۴۰ مورد عملیات امداد و نجات اعزام شدند. 
وی تعداد آتش‌نشانان اعزامی به حوادث در آبادان را در این مدت ۹ هزارو ۷۶۹ نفر برشمرد و افزود: در این بازه‌ زمانی، با وجود فداکاری آتش‌نشانان، چهار نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند. 
فرهانی پور، توسعه آموزش اصول ایمنی را از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی آبادان برشمرد و گفت: تعداد ۱۹۰ نفر از شهروندان آبادانی امسال تاکنون در دوره های آموزشی شرکت و آموزش‌های لازم در خصوص مسایل ایمنی را فراگرفتند که امیدواریم در آینده این تعداد افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز در این آیین گفت: روز آتش نشان فرصتی برای قدردانی از این قشر زحمت کش است که برای حفظ جان و مال دیگران جان خود را به خطر می اندازند.

حجت‌الاسلام بهروز روزپیکر افزود: شهرداری ها باید با نگاه ویژه به آتش نشانان و حل مشکلات آنان، زمینه عرضه بهتر خدمات آتش نشانی به مردم را فراهم کند.
وی ادامه داد آتش نشانان علاوه بر امداد رسانی در حوادث، در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹، با ایثار و فداکاری، مانع از کاسته شدن کیفیت خدماتشان شده‌اند.

در این آیین از ۲۰ آتش نشان نمونه آبادان تجلیل شد.
آبادان در جنوب خوزستان واقع شده و ۳۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا