عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در تسهیل و رسیدگی به امور مردم در منطقه زلزله زده اندیکا با جدیت اقدام کنند. صادق خلیلیان روز پنجشنبه در نشست محرومیت زدایی شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل، در سرسرای استانداری خوزستان در اهواز بیان کرد: مردم بیش از این تحمل […]

عصر خوزستان:

تاکید استاندارخوزستان بر لزوم رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده اندیکا

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در تسهیل و رسیدگی به امور مردم در منطقه زلزله زده اندیکا با جدیت اقدام کنند.

صادق خلیلیان روز پنجشنبه در نشست محرومیت زدایی شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل، در سرسرای استانداری خوزستان در اهواز بیان کرد: مردم بیش از این تحمل پیچ و خم‌های اداری را برای حل مشکلات خود ندارند و مسوولان ادارات استان باید در تسهیل و رسیدگی به امور مردم با جدیت برخورد کنند.

وی افزود: منطقه‌ای که باید از بهترین مناطق خوزستان باشد اکنون شاهد مشکلات مختلف از جمله مسایل زیرساختی‌، راه ها ، کشاورزی و … است.

استاندار خوزستان با تاکید بر دستگاه های اجرایی برای رسیدگی بر امور مردم گفت: در هیچ شرایطی هیچ نشستی بدون هدف برگزار نشود مگر برای اینکه خدمات رسانی یا اقدامات اساسی در مناطق محروم باشد.

خلیلیان با بیان اینکه اگر یک سوم از هزینه‌های اداری را صرف مسایل عمرانی کنیم کشور و استانی آباد خواهیم داشت، افزود: برخی هزینه‌های اداری باعث کسری بودجه در کشور می‌شود ، در صورتی که همین هزینه ها را باید صرف مسایل عمرانی کنیم.

وی با اشاره به زلزله اخیر در مرز خوزستان و چهار محال بختیاری ادامه داد: گروه‌های ارزیابی خسارت وارد شده بر اثر زلزله را تقویت کردیم تا هرچه سریعتر نتیجه را گزارش دهند و پس از آن اقدامات لازم انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: مناطقی که نیازمند آواربرداری هستند مشخص شده و هرچه سریعتر ماشین‌آلات و گروه‌های امداد رسان به آن مناطق اعزام می‌شوند.

خلیلیان ادامه داد: خدمات مهمی در خصوص مسایل زیرساختی این مناطق که باعث تقویت بحث راه، آب آشامیدنی، گاز رسانی و موارد دیگر به تصویب رسیده که از هفته آینده اجرا خواهد شد و  امیدواریم تا پایان سال  به مرحله انجام برسد.

نماینده مردم مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:گزارش دستگاه‌های اجرایی در خصوص خسارت زلزله اخیر دریافت شده و تصمیمات خوبی برای منطقه در ۲ بخش کوتاه مدت و بلندمدت گرفته شد.

علیرضا ورناصری با بیان اینکه زلزله اخیر تلفات جانی نداشت ادامه داد: شهرستان اندیکا در حوزه مسکن روستایی، راه ، باغات، مراکز بهداشتی و آموزشی خسارت‌ زیادی دیده‌اند که امیدواریم از نگاه ارزیابان و امدادگران اعزام شده به منطقه به سرعت برای پیگیری در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: این شهرستان از تفاوت دمای تقریبا بالایی نسبت به مرکز استان برخوردار است که باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم پیش از شروع سرما برای برطرف کردن مشکلات اندیشیده شود.

در این نشست مشکلات شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در شمال و شمال شرق خوزستان، با حضور فرمانداران این شهرستان ها و جمعی از مسوولان استانی و محلی بررسی شد.

منبع: ایرنا