عصر خوزستان: دزفول – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌ گتوند گفت: بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده زنبورخوار گلوخرمایی به دلیل نامعلومی در شهرستان گتوند تلف شدند. عبدالحسین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لاشه این پرنده ها در حاشیه رودخانه کارون و همچنین نزدیکی روستای […]

عصر خوزستان:

تلف شدن بیش از ۲۰۰ پرنده زنبورخوار گلوخرمایی در گتوند

دزفول – ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌ گتوند گفت: بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده زنبورخوار گلوخرمایی به دلیل نامعلومی در شهرستان گتوند تلف شدند.

عبدالحسین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه لاشه این پرنده ها در حاشیه رودخانه کارون و همچنین نزدیکی روستای پشت درب وسطی بخش عقیلی گتوند مشاهده شدند، افزود: تلف شدن این پرندگان در سه روز گذشته از سوی انجمن های مردم نهاد،کشاورزان و مردم به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌گتوند اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه علت تلف شدن این پرندگان تاکنون مشخص نشده است، ادامه داد: بررسی ها برای مشخص شدن این موضوع ادامه دارد.

زنبورخوار گلوخرمایی با نام علمی Merops Persicus که در انگلیسی به آن زنبورخوار گونه‌آبی نیز گفته می‌شود پرنده‌ای از راسته سبزقباسانان و تیره زنبورخواران است.  

زیستگاه این پرنده گستره‌ای از شمال آفریقا و خاورمیانه از شرق ترکیه تا قزاقستان و ایران و هندوستان را شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان گتوند با هفت هزار هکتار منطقه محیط زیست در شمال استان خوزستان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و پرندگان است.

منبع: ایرنا