عصر خوزستان: آبادان – ایرنا – در حالیکه مدیر شبکه آبفا آبادان علت پس زدگی فاضلاب در مناطق مختلف این شهر را ناشی از ساخت و ساز غیر اصولی اعلام می کند سرپرست شهرداری آبادان معتقد است پس زدگی فاضلاب در این شهر ربطی به ساخت و ساز ندارد. مدیر شبکه آبفا آبادان دوشنبه ، […]

عصر خوزستان:

ساخت و ساز غیر اصولی علت پس زدگی فاضلاب در آبادان است یا نیست

آبادان – ایرنا – در حالیکه مدیر شبکه آبفا آبادان علت پس زدگی فاضلاب در مناطق مختلف این شهر را ناشی از ساخت و ساز غیر اصولی اعلام می کند سرپرست شهرداری آبادان معتقد است پس زدگی فاضلاب در این شهر ربطی به ساخت و ساز ندارد.

مدیر شبکه آبفا آبادان دوشنبه ، علت پس زدگی فاضلاب در سطح شهر آبادان را ساخت و سازهای غیر اصولی با مجوز شهرداری دانست و افزود: ورود پسماند و زباله‌های جمع آوری نشده به شبکه فاضلاب، لایروبی نکردن کانال‌های روباز دفع آبهای سطحی و اتصال غیر مجاز به شبکه فاضلاب از دیگر علل طغیان فاضلاب در این شهر می باشند.
مصطفی مهرانفر اظهار داشت: نیروهای امور آب و فاضلاب منطقه آبادان شبانه روز در حال رفع مشکلات مربوط به فاضلاب هستند، اما ساخت و سازهای غیر اصولی که با مجوز شهرداری صورت گرفته شبکه فاضلاب این شهر را با مشکل جدی مواجه کرده است.
وی با اشاره به ۳۵۰ کیلومتر شبکه دفع آب‌های سطحی در آبادان گفت: شهر آبادان برای دفع آب‌های سطحی نیاز به ۸۰۰ کیلومتر کانال دارد، در زمان بارندگی شبکه فاضلاب آبادان ظرفیت دفع آب‌های سطحی را ندارد که ناشی از فرسودگی شبکه فاضلاب شهری است.
مدیر شبکه آبفا آبادان بیان کرد: اکثر پس زدگی‌های فاضلاب در آبادان مربوط به خطوط دفع آب‌های سطحی و مناطقی است که فاقد شبکه فاضلاب هستند ضمن اینکه شهرداری در این مناطق فاضلاب را از طریق کانال های روباز سطحی دفع می کند.
مهرانفر گفت: گرفتگی و پس زدگی فاضلاب در برخی از مناطق شهر آبادان به علت جمع آوری نشدن پسماند و زباله‌های باقیمانده در خیابان‌های سطح این شهر و ورود آن‌ها به شبکه فاضلاب است.

سرپرست شهرداری آبادان نیز در این زمینه گفت: فرسودگی شبکه فاضلاب آبادان ربطی به ساخت و ساز ندارد زیرا شبکه فاضلاب در آبادان از استاندارد خارج شده است.

علی بچاری افزود: برخی مناطق آبادان مانند ایستگاه ۱۲ بهار، فیه، کوی ملت و برخی نقاط کوی ذوالفقاری شبکه فاضلاب ندارند که تداخل فاضلاب در این مناطق با کانال دفع آبهای سطحی باعث فرسودگی این کانالها شده است.

وی اظهار داشت: از حدود یک ماه قبل کار لایروبی مجاری روباز دفع آب‌های سطحی با جدیت و توان افزون‌تر در آبادان آغاز شده و همچنان ادامه دارد تا در بارندگی با مشکل مواجه نشویم.
بچاری گفت: یکی از خطوط حساس و مهم که آب‌های سطحی و حتی فاضلاب کوی کارگر و کفیشه از آن دفع و منتقل می‌شود حدود ۱۰ سال لایروبی نشده و همین عامل آبگرفتگی در روزهای بارندگی بود.
سرپرست شهرداری آبادان گفت: با تلاش خدمات شهری شهرداری در منطقه یک این مسیر در حال لایروبی است و سعی خواهیم کرد تا پیش از بارندگی‌ها این کار را به پایان برسانیم.
بچاری گفت: همزمان در مناطق ۲ و سه شهری به خصوص در منازل شرکتی، جمشیدآباد و ذوالفقاری کار نی‌زدایی و لایروبی مجاری دفع آب‌های سطحی رو به پایان است و بنا به تمهیدات در نظرگرفته شده پیش بینی می‌ شود امسال با مشکل آبگرفتگی حداقلی در معابر مختلف آبادان مواجه شویم.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

منبع: ایرنا