عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و تعمیر داشتند گفت: این رقم هم اکنون با ساخت و سازهایی که در چند سال اخیر انجام گرفته به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است. […]

عصر خوزستان:

۱۹.۲ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و تعمیر دارند

اهواز – ایرنا – معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی و تعمیر داشتند گفت: این رقم هم اکنون با ساخت و سازهایی که در چند سال اخیر انجام گرفته به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.

مهراله رخشانی مهر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بازسازی مدارس مناطق زلزله زده در شهرستان اندیکا به سرعت انجام می شود.

وی گفت: کار بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله در اندیکا آغاز شده و تمام امکانات را بسیج خواهیم کرد تا بازسازی به سرعت انجام شود و خللی در تحصیل دانش آموزان ایجاد نشود.

وی افزود: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، تیم های ارزیابی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در محل حاضر شدند و مدارس آسیب دیده را شناسایی کردند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس گزارش های دریافتی ۵۰ مدرسه بر اثر این زلزله آسیب دیدند که بیشتر مدارسی بودند که با مصالح محلی و سنگ احداث شده بودند. هم اکنون نوسازی مدارس آغاز شده و تلاش داریم تا در کمترین زمان این مشکلات را برطرف کنیم.
رخشانی مهر با اشاره به اینکه در روستاهایی که مشکلات ساخت مدرسه دارند از کانکس استفاده خواهیم کرد افزود: ۶ مدرسه در ۶ روستای اندیکا پس از وقوع زلزله با مشکلات جدی کلاس درس روبه رو شده‌اند که به این‌ مناطق کلاس کانکسی ارسال می شود.
وی با بیان اینکه از اولویت های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، توجه به مدارس عشایری است ادامه داد: یکی از اولویت های این سازمان جمع آوری مدارس سنگی است که از پارسال کار جمع آوری آنها آغاز شده است.
رییس سازمان نوسازی،  توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:مدارسی که در سال‌های اخیر ساخته و در حال ساخت هستند در برابر زلزله ایمنی دارند و این موضوع در زلزله‌های اخیر کشور مشهود بود و در چند سال اخیر در حوادث زلزله مدارس مامن مردم بوده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز سه‌شنبه برای بازدید از مدارس آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در اندیکا به خوزستان سفر کرد.

منبع: ایرنا