عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – دبیرهمایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست محیطی ایران گفت: نقشه راه کشاورزی ایران و چالش‌ها و فرصت‌های زیست محیطی خوزستان به عنوان مهمترین محورها و دغدغه‌ها در این همایش ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد. دکتر محسن ساری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین همایش ملی […]

عصر خوزستان:

نقشه راه کشاورزی ایران و چالش‌های زیست محیطی خوزستان بررسی می‌شود

اهواز – ایرنا – دبیرهمایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست محیطی ایران گفت: نقشه راه کشاورزی ایران و چالش‌ها و فرصت‌های زیست محیطی خوزستان به عنوان مهمترین محورها و دغدغه‌ها در این همایش ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر محسن ساری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین همایش ملی پژوهش‌های کشاورزی و زیست محیطی ایران ۲۶ آبان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و محدودیتی برای حضور میهمانان داخلی و خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه پنل‌های تخصصی در این همایش ارایه می‌شود افزود: پذیرش مقالات برای این همایش از یک ماه گذشته آغاز شده و تا ۱۰ آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: خشکسالی و کشاورزی پایدار، اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست، کشاورزی و محیط زیست (زراعت، دامپروری ، باغبانی، صنایع غذایی)، شیوه‌های سازگار با محیط زیست در مدیریت آفات، بیماری ها، علف های هرز و محیط زیست و بهداشت، منابع انرژی سبز و تجدید پذیر،  نقش بهره برداران نهایی در برنامه های زیست محیطی و نقش علوم داده در تحلیل چالش‌های کشاورزی و زیست محیطی از جمله محورهای این همایش است.

ساری گفت: نقشه راه کشاورزی ایران از مهمترین پنل های این همایش محسوب می‌شود که افق ۲۰ ساله و ۵۰ ساله کشاوری ایران را بررسی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بیان کرد: پنل‌های تخصصی، چالش‌ها و فرصت های زیست محیطی خوزستان در خصوص گرد و غبار، کشت و صنعت‌های نیشکر، آلودگی رودخانه و دیده بانی محیط زیست خوزستان را ارایه می‌کند.

وی اضافه کرد: دکتر محمد کافی استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد ، دکتر علی کیانی راد رییس موسسه پژوهش‌های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و دکتر عبدالرسول سلمان ماهینی استاد دانشکده محیط زیست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از میهمانان این همایش هستند.

منبع: ایرنا