عصر خوزستان: اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:طبق آخرین ارزیابی در زلزله اخیر شهرستان اندیکا ۹۵ مدرسه دچار آسیب شدند که ۱۱ مدرسه باید به طور کامل تخریب و دوباره ساخته شوند. به گزارش ایرنا کوروش مودت سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای […]

عصر خوزستان:

زلزله به ۹۵ مدرسه در اندیکا آسیب زد

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:طبق آخرین ارزیابی در زلزله اخیر شهرستان اندیکا ۹۵ مدرسه دچار آسیب شدند که ۱۱ مدرسه باید به طور کامل تخریب و دوباره ساخته شوند.

به گزارش ایرنا کوروش مودت سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای تعمیر و بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۹ مهرماه شاهد زمین لرزه های متعدد بود. بزرگترین این زلزله ها ۵،۷ ریشتر شدت داشت.

طبق برآورد اعلام شده بر اثر وقوع زمین لرزه های اخیر در شهرستان اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی نیاز به تخریب و بازسازی داشته و یکهزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در این منطقه نیز باید بهسازی شوند.

بر اساس آخرین گزارش زلزله های اخیر پنج هزار میلیارد ریال به شهرستان اندیکا خسارت وارد کرده است.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است. شهرستان اندیکا با مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

کمبود بیش از هشت هزار معلم در خوزستان 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر کمبود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان به هشت هزار و ۳۰۰  نفر کاهش یافته است.
وی ادامه داد: با این وجود خوزستان همچنان با کمبود هشت هزار و ۳۰۰ معلم مواجه است و برای سال تحصیلی جاری در تلاش داشتیم تا هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.
در ادامه این نشست رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان گفت: امسال تاکنون خیران مدرسه ساز خوزستان موفق شدند در سطح ملی از حیث تعهدات مدرسه سازی رتبه نخست را کسب کنند.
زیبا صالح پور افزود: در سال گذشته خیران مدرسه ساز خوزستان با کمک ۱۸ هزار میلیارد ریالی رتبه دوم کشور را در بخش مدرسه سازی کسب کردند.
وی گفت: خیران مدرسه ساز خوزستان تاکنون سه هزار میلیارد ریال در بخش مدرسه سازی کمک کردند و تاکنون رتبه نخست کشور را دارند.
وی افزود: ۱۷ آبان ماه جشنواره ای برای خیران مدرسه ساز در سطح‌ملی برگزار می شود و استان نمونه در زمینه فعالیت خیران مدرسه ساز معرفی خواهد شد.

منبع: ایرنا