عصر خوزستان: اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در بخش دانش آموزی باید به برنامه فرهنگی و عمومی تبدیل و برای هر بخش این مبحث تصمیم گیری مناسب و علمی شود. کوروش مودت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شورای آموزش و پرورش باید ۵۰ […]

عصر خوزستان:

موضوع آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی باید به یک دغدغه فرهنگی تبدیل شود

اهواز-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در بخش دانش آموزی باید به برنامه فرهنگی و عمومی تبدیل و برای هر بخش این مبحث تصمیم گیری مناسب و علمی شود.

کوروش مودت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شورای آموزش و پرورش باید ۵۰ درصد توان خود را برای مبحث تربیت و آموزش و فرهنگ دانش آموزان قرار دهد.

وی افزود: ۱۴ میلیارد ریال برای برنامه ریزی تحقیق و تدوین برنامه در بحث آسیب های اجتماعی استان اختصاص یافت اما کافی نیست و نیاز به اعتبار بیشتری در این بخش داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکهزار و ۳۵۸ مدرسه خوزستان در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه هستند که ۲۵ درصد تعداد کل مدارس استان را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال راه اندازی خط ۱۵۷۰ است که مخابرات باید در راه اندازی این خط همکاری کند، افزود: با راه اندازی این خط می‌توان به صورت روزانه موارد روانشناسی و آموزشی را به دانش آموزان نیازمند مشاوره ارائه داد.

مودت اظهارداشت: سالیانه ۳۰ میلیارد ریال برای انجام تحقیق و برنامه ریزی در بخش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در استان نیاز است.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر است که در هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا