عصر خوزستان: اهواز – ایرنا – رییس سازمان اورژانس کشور گفت: مهمترین خواسته مردم زلزله زده اندیکا، بحث اورژانس هوایی است که تلاش می کنیم این نیاز به زودی تامین شود. به گزارش ایرنا جعفر میعادفر یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور محدودیت‌های زیادی در […]

عصر خوزستان:

اورژانس هوایی مهمترین نیاز مردم زلزله زده اندیکا است

اهواز – ایرنا – رییس سازمان اورژانس کشور گفت: مهمترین خواسته مردم زلزله زده اندیکا، بحث اورژانس هوایی است که تلاش می کنیم این نیاز به زودی تامین شود.

به گزارش ایرنا جعفر میعادفر یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کشور محدودیت‌های زیادی در بحث اورژانس هوایی به لحاظ هزینه داریم اما با این وجود در حال بررسی امکانات مناطق زلزله زده هستیم و تلاش می‌کنیم با کمک دولت و نمایندگان مجلس، امکان راه اندازی اورژانس هوایی در این مناطق فراهم شود. 

وی افزود: متاسفانه مردم مناطق زلزله زده اندیکا وضعیت خیلی مناسبی به لحاظ استقرار و سرپناه نداشته همچنین جاده ای این منطقه دارای مشکلات جدی است.

رییس اورژانس کشور با تشریح اقدامات انجام شده از سوی اورژانس در این منطقه گفت: زلزله زدگان اندیکا از اقدام همکاران حوزه اورژانس پیش بیمارستانی شکایتی نداشتند اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود روستاهای فراوان، لازم است یک بازنگری اساسی در بحث ارائه خدمات داشته باشیم تا بتوانیم باعث رضایتمندی بیشتری شویم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل اورژانس که در این شرایط سخت در حال کار هستند افزود: امیدوارم بتوانیم در راستای پیشرفت پرسنل و مطالبات آنها گام برداشته و پیگیر دغدغه‌های آنها باشیم تا با انگیزه و خلوص نیت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

رییس سازمان اورژانس امروز یکشنبه به همراه معاون فنی و عملیات اورژانس کشور به منظور بررسی وضعیت زلزله زدگان اندیکا و خدمات فوریت های پزشکی در مناطق تحت تاثیر به شهرستان اندیکا عزیمت کردند.  

۶۸ پایگاه جاده‌ای و ۴۴ پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵ زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال هستند.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

منبع: ایرنا